RFSL: MP främsta hbtq-partiet och bästa gotländska riksdagskandidaten

RFSLs rapport ”Riksdagsval under regnbågen” kommer fram till att Miljöpartiet är det mest hbtq-vänliga riksdagspartiet, har flest riksdagskandidater i toppen av enkäten och att den högst placerade av de gotländska riksdagskandidaterna är Miljöpartiets Isabel Enström.
Miljöpartiet de gröna är enligt RFSL det mest hbtq-vänliga riksdagspartiet.

– Jag är också väldigt glad att vara en av de 20 riksdagskandidater i landet som får högst hbtq-betyg och bäst betyg av Gotlands riksdagskandidater, säger Isabel Enström nummer 1 på Miljöpartiets riksdagslista på Gotland.

Även om vi kommit en bra bit i Sverige så vittnar fortfarande många hbtq-personer om hot, diskriminering, okunskap och att de blivit dåligt bemötta. Det behövs riksdagsledamöter och partier i Sveriges riksdag som fortsätter driva kampen för hbtq-rättigheter som mänskliga rättigheter, både i Sverige och runt om i världen.

– Idag är vi stolta över att vi får bra betyg för den politik vi vill driva, men vi är inte nöjda förrens den är genomförd. Politiken måste också hela tiden utvecklas allt eftersom att samhället gör det, fortsätter Isabel Enström.

Läs hela RFSLs rapport "Riksdagsval under regnbågen": http://www.rfsl.se/?p=6574