Politik som gör skillnad i Mölndal

Mölndal

Vi arbetar för ett grönare Mölndal! Kommunpolitiskt Handlingsprogram | Facebook | Kontakt

My Högfeldt och Kenneth Wallengren, två av Miljöpartiet Mölndals fyra representanter i kommunfullmäktige, de två övriga är Camilla Lagerqvist och Staffan Bjerrhede.

Miljöpartiet – Sveriges enda klimatparti!

Vill du rösta på eller vara medlem i ett parti som gör skillnad?
Då är Miljöpartiet de gröna partiet för dig!

Vi i Miljöpartiet de gröna i Mölndal ser stora samhällsutmaningar de kommande åren. Krisen för klimatet, miljön och den biologiska mångfalden, klyftorna i samhället, de sociala orättvisorna och brottsligheten. Med förslagen i vårt kommunpolitiska handlingsprogram – de prioriteringar vi har för nästa mandatperiod – vill vi möta dessa utmaningar. Länk till vårt handlingsprogram.

Klimatförändringarna är inte bara en framtidsfråga. Det är nu isen smälter i Arktis. Det är nu konflikter växer i torkans spår. FN:s klimatpanel har släppt flera rapporter där budskapet är tydligt! Klimatet kan inte vänta!

Effekterna av klimatförändringarna har blivit allt tydligare och det vi länge har vetat syns nu även i vår vardag. Uppvärmningen av planeten måste hejdas nu innan vi når den punkt där det inte längre går att stoppa utvecklingen. Samtidigt, och som en konsekvens av människans hantering av djur och natur, pågår den sjätte massutrotningen av arter. Nu behövs snabba förändringar som styr mot en hållbar användning av resurser. Miljöpartiet är tydliga med att vi vill byta riktning. Vi vill skapa en värld där alla kan leva goda liv utan att försämra förutsättningarna för kommande generationer. De beslut vi tar nu är avgörande för planeten och kommande generationer.

Det finns bara ett klimatparti och det är Miljöpartiet de gröna. Vi i Miljöpartiet anser det är ett ansvar för oss alla, att försöka åstadkomma en förändring tillsammans med andra. Vill du vara med i vårt arbete för att rädda planeten ska du ansluta dig till eller rösta för Miljöpartiet. Då kan du vara med och göra skillnad.

Aktuellt i Mölndal

Mölndal, 9 april 2024

Kom på AW med Amanda Lind fredag 12 april kl. 17.00

Mölndal, 21 februari 2024