Så vill vi utveckla Värmdö kommun!

I dag lanserar vi vårt valmanifest – 69 punkter som berättar om vad vi i Miljöpartiet de gröna i Värmdö vill göra för kommunen under mandatperioden 2014–2018.

– MP Värmdös valmanifest är ett mycket starkt politiskt ställningstagande för såväl klimat och natur som för ett mänskligare Värmdö. Manifestets bredd speglar den politik vi drivit på under denna mandatperiod för att ställa om Värmdö till ett mer socialt, ekonomiskt och miljömässigt långsiktigt hållbart samhälle, säger Max Ljungberg, förstanamn på MP:s lista till kommunfullmäktige.

Programmet omfattar områdena klimat, vatten och miljö, skola, samhällsplanering, kultur och fritid, ett mänskligare Värmdö, jobb och näringsliv samt Värmdö kommuns styrning och ekonomi. Det innehåller även lite kort info om de frågor Miljöpartiet vill driva i landstinget.

Klicka på bilden för att läsa hela manifestet!

Om du vill träffa oss och höra mer om vårt arbete så kommer vi att finnas utanför Värmdö Marknad från klockan 15 idag – välkommen förbi!