Karlshamn

Lyssna

Onsdagsmöten

Varje onsdag träffas vi i vår lokal på Erik Dahlbergsvägen 77 mellan 18.00-20.00.

Hélène Nordin, kontaktperson, telenr 0768-797779

Välkomna!

_________________________________________________________

Våra ordinarie ledamöter i kommunfullmäktige är Charlott Lorentzen och Claes Jansson.
De två kompletterar varandra bra. Charlotts hjärtefrågor är miljö, skola och jämlikhet medan Claes hjärtefrågor är kultur, demokrati, infrastruktur och idrott.

Just nu sitter Charlott i kommunstyrelsen, ungdomsrådet och gymnasienämnden. Hon är även nämndeman i förvaltningsrätten.
Claes sitter nu i kulturnämnden, hamnstyrelsen samt i styrelsen för Regionteatern Blekinge Kronoberg. Han har tidigare även suttit i landstingsstyrelsen och dessförinnan i fullmäktige.

Charlott är utbildad till doktor i telekommunikation, har under några år jobbat som produktionschef och har precis börjat jobba som högstadielärare. Hon sjunger i kör och är även mycket intresserad av teknik.
Claes är bok & skivhandlare och driver Antikvariat Bode Carlshamn. Han har tidigare jobbat som journalist, stuvare och lärare samt varit med och startat Musikforum och Rockslaget. Claes har även spelat handboll och fotboll, revy och teater samt spelar munspel och sjunger.

Fritidsintressen?
Charlott: Djur & natur, spel (både analoga och digitala) och skidåkning.
Claes: Natur, kultur och sport.

_________________________________________________________

Gustav Fridolin besöker Karlshamn Vår utbildningsminister Gustav Fridolin besöker Karlshamn onsdagen den 28 november i anledning av att regeringen tidigare beslutat att avsätta 50 miljoner kronor per år till studieförbundens insatser, inriktade på att öka föräldrarnas delaktighet i lärandet. Syftet är att minska familjebakgrundens påverkan på elevernas förutsättningar att klara skolarbetet. Gustav vill nu besöka Studieförbundet Vuxenskolan som tagit del av satsningen. Klockan 16.30-17.30 är Gustav Fridolin på Antikvariat Bode (Ronnebygatan 15) för ett samtal kring sin senaste bok "Det är inte du, det är vi - en bok om solidaritet" dit alla är välkomna! På kvällen blir det medlemsmöte och teaterbesök. Teaterföreningen i Karlshamn ger den viktiga pjäsen ”Några av oss” som handlar om några tonårspojkars osannolika mod då dom gav ut en tidning under tiden dom satt i koncentrationsläger. Efter föreställningen bjuds det på tilltugg och samtal med skådespelarna där vår minister deltar. Välkomna!

Miljöpartiet Karlshamn