Miljöpartiet i Botkyrka söker valsamordnare

Lyssna

Valsamordnaren är en nyckelperson för att få valrörelserna att fungera och vara ett led i att Miljöpartiet Botkyrka gör ett framgångsrikt val. Projektanställning på 50%, som ev kan utökas.

Miljöpartiet i Botkyrka söker en valsamordnare till valrörelsen 2018. Valsamordnaren är en nyckelperson för att få valrörelserna att fungera och vara ett led i att Miljöpartiet Botkyrka gör ett framgångsrikt val.

Tjänstebeskrivning

Tjänsten innebär att du kommer vara spindeln i nätet i den lokala valrörelsen i Botkyrka. Du kommer vara med i att planera och organisera det praktiska i valrörelsen. Valarbetet som du kommer ansvara för kan omfatta uppgifter så som att hantera sociala medier, sköta presskontakter, arrangera utbildningar, debatter, torgmöten och andra utåtriktade aktiviteter och på andra sätt synliggöra Miljöpartiet Botkyrka.  Du kommer ha som uppgift att engagera de lokala valarbetarna. Valsamordnaren kommer vara länken mellan lokal-, regional- och riksorganisationen. Tjänsten kan även innefatta administrativa uppgifter och layoutarbete.

Arbetet kommer vara i nära samarbete med vår ordinarie gruppledare, kommunalråd och miljöpartiets ordförande.

Kravprofil

Som valsamordnare bör du vara påhittig, initiativrik, driftig och flexibel. Du tycker att tjänstebeskrivningen låter spännande och lockas av att arbeta i en ideell organisation. Det är en fördel om du har varit aktiv inom ideell sektor och känner till Miljöpartiets organisation. Du bör vara strukturerad, noggrann och stresstålig. Du har god vana vid att hantera sociala medier och har erfarenhet av att annonsera på Facebook. Då tjänsten innebär mycket kontakt med medlemmar och väljare är det viktigt att du är bra på och tycker om att bemöta människor.

Medlemskap i Miljöpartiet är inget krav men vi förutsätter att du sympatiserar med Miljöpartiets politik.

Oregelbundna och obekväma arbetstider förekommer.

Tjänsten kommer vara i form av en projektanställning 20180401-20180930 50% av heltid (inklusive semester), omfattningen går att justera utefter sökandes förutsättningar. Lön enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2018-03-20

Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Du skickar din ansökan med CV och personligt brev till: [email protected]

För mer information om tjänsten kontakta:

Ali Khalil, Gruppledare för Miljöpartiet: [email protected]

Myrna Persson, vik kommunalråd för Miljöpartiet: [email protected]