Politisk sekreterare för Miljöpartiet de gröna i Eskilstuna

Lyssna

Miljöpartiet i Eskilstuna söker nu en politisk sekreterare!

Vi söker dig med initiativförmåga, ett stort intresse för politik- och samhällsfrågor. Tjänsten innebär att du arbetar åt Miljöpartiets kommunpolitiker med administrativa uppgifter. Du är anställd av Eskilstuna kommun och arbetet leds av Miljöpartiets gruppledare i Kommunfullmäktige.

• Du ska ha god kännedom om Miljöpartiets politik.
  • Det är meriterande med erfarenhet från föreningslivet.
  • Vi lägger stor vikt vid förmåga att arbeta självständigt utifrån givet uppdrag.
  • Du ska snabbt kunna sätta dig in i nya frågor.
  • Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar.

Arbetsuppgifter

Den politiska sekreteraren har som uppgift att stötta partiets gruppledare och partiets ledamöter i fullmäktige med att: samordna de förtroendevalda, skriva kallelser och protokoll, utföra bokningar samt ordna med ytterligare dokumenthantering. Tjänsten innebär också delvis att ha kontakt med media och skriva pressmeddelanden samt ordna med förberedelser inför presskonferenser. Tjänsten kräver också god förmåga att söka information och utföra faktasammanställningar.

Förväntan/kompetens

Du äger en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är informationskompetent och är duktig på att skapa struktur. Du kan hantera många frågor och ärenden parallellt. Du tycker om att bygga relationer till människor.

Varaktighet, arbetstidDeltid med en arbetsomfattning på 50 % Tjänsten är tillfällig från 1 januari 2019 till den 31 december 2022. Arbetstiderna är normalt sett på dagtid men kvälls- och helgarbete kan förekomma.

Arbetslivserfarenhet

Ingen arbetslivserfarenhet krävs

Om lön

Månadslön enligt avtal.

Om anställningsvillkor

Dagtid, kvälls- och helgarbete kan förekomma, Deltid 50%, tidsbegränsad anställning från 2019-01-01 tom 2022-12-31.

Marielle Lahti

Hanna Hessling