Valsamordnare för Miljöpartiet de gröna i Eskilstuna sökes

Lyssna

Miljöpartiet i Eskilstuna söker en valsamordnare till förstärkning av partiets arbete inför valen till riksdag, kommun och landsting. Valsamordnaren är en nyckelperson i samordningen av valrörelsen och är en viktig del i att Miljöpartiet i Eskilstuna gör ett framgångsrikt val.

Arbetsbeskrivning

Ditt arbete är att på uppdrag av partiets valgrupp planera, organisera och genomföra valaktiviteter som genomförs av MP Eskilstuna. Partiets främsta redskap för att driva kampanjer är våra aktiva medlemmar och våra förtroendevalda. Du ska koordinera arbetet mellan partiföreningen och partiets kommunpolitiker. Kontinuerliga kontakter och samverkan krävs också med kandidater och medlemmar.

Tjänsten innefattar praktiska uppgifter i kampanjandet och även administrativa uppgifter, till exempel som att samordna medverkan i olika debatter och dokumentera utlägg som görs inom ramen för valkampanjen. Du kommer även att hantera hemsida och sociala medier. Du förväntas kontinuerligt dokumentera ditt arbete och återrapportera till valgruppen. Det kan även bli aktuellt med materialproduktion, annonser och att skriva pressmeddelanden och debattartiklar.

Du engagerar medlemmar och stödjer lokalavdelningen i sitt valkampanjande. Du sköter också kontakter med MP:s riksorganisation och Grön Ungdom. Du kommer att arbeta tillsammans med partiets valgrupp, som består av fem personer. Tjänsten kommer att utgå från Miljöpartiets kansli i Eskilstuna.

Kravprofil

Det krävs att du har erfarenhet från att arbeta med projektledning eller kampanjarbete. Du ska vara strukturerad, välorganiserad och tydlig i ditt arbetssätt. Du ska även vara en god strateg och omvärldsbevakare. Kunskap om Miljöpartiets politik och organisation är en förutsättning.

Som valsamordnare ska du ha en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och goda kunskaper inom sociala medier. Du ska snabbt kunna sätta dig in i nya frågor, ha ett flexibelt arbetssätt och god samarbets- och organisationsförmåga.

Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och är uthållig då arbetsbördan strax före valen till landsting, kommun och riksdag är hög. En del aktiviteter kan komma att ske parallellt vilket kräver god planeringsförmåga. God datorvana är ett måste och kunskap i designprogram är meriterande. Det är även meriterande att ha B-körkort.

Arbetsgivare
Miljöpartiet de Gröna i Eskilstuna
Rademachergatan 38
632 20 Eskilstuna
Org nr: 818000-7885

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning fram till 2018-09-30.
Oreglerad arbetstid, såväl kvällstid som helgarbete kommer att bli aktuellt.

Tillträde
Den 1 mars eller enligt överenskommelse.

Deltid/heltid
50% från 2018-03-01 till 2018-07-31. 100% från 2018-08-01 till 2018-09-30.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan ska innehålla ett cv och ett personligt brev och skickas till e-postadresserna: [email protected] och [email protected]. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista dag att ansöka är 2018-01-31.

Kontakt
Kontaktpersoner är Magnus Arreflod, 0762-001193 och Marielle Lahti, 0700-866518.