Vill du arbeta som medlemskoordinator för en växande grön rörelse?

Lyssna

Då kanske detta är jobbet för dig! Miljöpartiet i Göteborg söker en nyfiken, driven och ambitiös medlemskoordinator.

Vill du arbeta som medlemskoordinator för en växande grön rörelse? Då kanske detta är jobbet för dig!

Personliga egenskaper

Rollen som medlemskoordinator ställer höga krav på förmågan att planera och prioritera sitt arbete. Det är av stor vikt att du har lätt för att skapa och behålla goda sociala relationer. Vi ser att du är en utåtriktad person som har lätt för och gärna tar kontakt med människor. Du tycker om att arbeta självständigt, driva och ansvara för projekt. Du är van vid att ta ansvar, är flexibel, arbetar snabbt och effektivt. Framförallt tycker du om att arbeta tillsammans med ideellt engagerade medlemmar.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att samordna eller leda projekt och om du har erfarenhet från arbete i eller med ideella organisationer. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med nyhetsbrev, enklare grafisk design och reklam/marknadsföring.

Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar även om tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt.

Förekommande arbetsuppgifter:

Arbetet består i huvudsak av att vara ansvarig för utåtriktade aktiviteter,  planera och utföra medlems- och utbildningsverksamhet, ansvara för sociala medier samt anordna träffar för medlemmar och underlätta för våra medlemmar att engagera sig ideellt. Du kommer att arbeta tillsammans med övrig personal som är anställda för Miljöpartiet i Göteborg, Grön Ungdom i Göteborg och Grön Ungdom Väst samt samarbeta med Miljöpartiet i Västra Götaland.

Varaktighet:

Tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt.

Lön:

Fast lön efter överenskommelse

Arbetstid:

Tjänsten innebär oregelbunden arbetstid, vilket innebär arbete på helger och kvällar. Arbetstiden är 35 timmar i veckan vilket inom Miljöpartiet innebär heltid. Din arbetsplats och utgångspunkt är Miljöpartiets kansli i Göteborg.

Skicka CV och personligt brev till [email protected] senast den 11 mars 2018. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Frågor om tjänsten besvaras av Åse-Lill Törnqvist, kanslichef

0706-29 61 69 eller [email protected]