Vill du kampanja för en växande grön global rörelse?

Lyssna

Då är detta jobbet för dig!

I september 2018 är det val till kommun, region och riksdag.

Miljöpartiet i Göteborg söker därför en nyfiken, driven och ambitiös valkoordinator. Du ska tillsammans med ordinarie personal och valsamordnare arbeta aktivt för att anordna en spännande och givande valrörelse som bidrar till att Miljöpartiet får de bästa valresultaten någonsin.

Personliga egenskaper

Rollen som valkoordinator ställer höga krav på förmågan att planera och prioritera sitt arbete. Det är även av stor vikt att du har lätt för att skapa och behålla goda sociala relationer. Vi ser att du är en utåtriktad person som har lätt för och gärna tar kontakt med människor. Du tycker om att arbeta självständigt, driva och ansvara för projekt. Du är van vid att ta ansvar, är flexibel, arbetar snabbt och effektivt. Vi ser dig som en problemlösare som får saker gjorda och framförallt tycker du om att arbeta tillsammans med ideellt engagerade medlemmar.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att samordna eller leda projekt och om du har erfarenhet från arbete i eller med ideella organisationer. Det är också meriterande om du har erfarenhet av arbete med kommunikation, grafisk design, reklam och marknadsföring.

Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar även om tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt.

Förekommande arbetsuppgifter:

Du ansvarar för delprojekt i valkampanjen, anordnar träffar för medlemmar, underlättar för våra medlemmar att engagera sig.

Du kommer att arbeta tillsammans med övrig personal anställda för Miljöpartiet i Göteborg, Grön Ungdom i Göteborg och Grön Ungdom Väst samt samarbeta med Miljöpartiet i Västra Götaland.

Du kommer att arbetsledas av vår valsamordnare.

Varaktighet:

Tillträde enligt överenskommelse dock längs t.o.m. 30 september 2018.

Lön:

Fast lön efter överenskommelse

Arbetstid:

Flexibel arbetstid på heltid (35h/v) tjänsten innebär att du ibland kommer att arbete på helger och kvällar. Din arbetsplats och utgångspunkt är Miljöpartiets kansli i Göteborg.

Sista ansökningsdag: 11 mars 2018