Hallstahammar

Vi jobbar för ett grönare Hallstahammar, Kolbäck och Strömsholm.

Några av oss aktiva medlemmar Från vänster: Andreas Almquist, Eleonor Zeidlitz, Åsa Kfouri, Charlott Ristikartano, Peter Ristikartano
Våra prioriteringar

Klimat.

Barnens framtid står på spel. Det ska vara enkelt att vara klimat- och miljövänlig. Energin som används i Hallstahammar ska vara förnybar. Vi vill satsa på allt från bättre cykelvägar, fler tåg och bussar till god eko-mat.

Förskola och skola.

Skolan är lärande för livet. Vi vill utveckla skolan i Hallstahammar genom tidiga insatser, bättre villkor för lärarna och mer jämlikhet. Vi vill se till att det finns bra lokaler och plats i förskolan.

Jämställdhet och jämlikhet.

De mänskliga rättigheterna bygger på allas lika värde oavsett kön. Vi vill inte att kön avgör vilket betyg, jobb och lön hen får. Vi vill att den kommunala servicen som erbjuds baseras på behov och inte på kön eller läggning.

Jobb.

Fler ska ha ett jobb att gå till. Vi vill ge fler möjlighet till jobb genom att energieffektivisera, satsa på hög kvalité i vården och skolan samt bygga kommunal sol- och vindkraft. Vi vill att fler får del av automatiseringens fördelar: vi vill dela på jobben genom reducerad arbetstid. Satsningar på minskat resursanvändning och effektiviseringar är billigare att göra nu, än att betala för konsekvenserna av miljöförstöring i framtiden.