Miljöpartiet i Haninge söker politisk sekreterare

Lyssna

Miljöpartiet i Haninges politiska sekreterare Viktor Östlund går vidare till nya uppdrag. Vi söker därför en efterträdare. Tjänsten som politisk sekreterare avser 100 procent med startdatum den 10 januari 2020.

Kravprofil:

Vi söker dig som har ett stort politiskt intresse och en vana av organisatoriskt arbete. Du är en strukturerad person som gärna får ha tidigare erfarenhet av politiskt arbete och engagemang. En god förmåga att samarbeta och förhandla med andra partier är meriterande.
Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar även om tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt. Tjänsten går dock inte att kombinera med engagemang som medlem i Miljöpartiet Haninge.

Arbetet som politisk sekreterare består av:

• Stötta våra politiker och föreningens styrelse i deras arbete.
  • Sköta löpande administration
  • Närvara, planera och förbereda möten i föreningen.
  • Vara partiets kontaktperson till övriga politiska sekreterare i kommunen.
  • Huvudansvar för Miljöpartiet i Haninges externa kommunikation.
  • Ha kontakt med de övriga partierna i kommunens politiska styre.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kanslichef Maria Kjellberg på 0704-451924 alternativt [email protected]

Ansökan skickas med CV och personligt brev till [email protected] senast den 6 december.