Annons Valsamordnare MP Härnösand. Sista ansökningsdag 4 mars.

Lyssna

Tycker du också att grön politik är svaret på dagens samhällsutmaningar? Gillar du att planera, strukturera och stötta andra? Då söker vi dig att bli spindeln i nätet för MP Härnösand i valrörelsen 2018.

ANNONS

Valsamordnare MP Härnösand

Tycker du också att grön politik är svaret på dagens samhällsutmaningar? Gillar du att planera, strukturera och stötta andra? Då söker vi dig att bli spindeln i nätet för MP Härnösand i valrörelsen 2018!

Tjänsten är en visstidsanställning på 75 % från april 2018, eller enligt överenskommelse, till och med september 2018.

Tjänstebeskrivning

Tjänsten innebär att du kommer vara spindeln i nätet i den lokala valrörelsen för Miljöpartiet i Härnösand. Du kommer, i nära samverkan med avdelningens valgrupp, planera och organisera det praktiska i valrörelsen. En viktig roll är att stötta och inspirera medlemmar och nyfikna att bli engagerade valarbetare. Det praktiska arbetet som du ansvarar för kan vara att hantera sociala medier, sköta presskontakter, arrangera kampanjer, debatter, torgmöten och andra utåtriktade aktiviteter för att på olika sätt synliggöra Miljöpartiet Härnösand. Arbetet kommer att inledas med att ta fram plan och upplägg för valrörelsen. Valsamordnaren är en länk mellan lokal-, regional- och riksorganisationen och du kommer att arbeta i samarbete med övriga gröna valsamordnare i distriktet. Tjänsten kan även innefatta administrativa uppgifter och layoutarbete.

Arbetet utgår från Miljöpartiets kansli i Härnösand.

Kravprofil

Som valsamordnare bör du vara påhittig, engagerad och flexibel. Du tycker att tjänstebeskrivningen låter spännande och lockas av att arbeta i en ideell organisation. Det är en fördel om du har varit aktiv inom ideell sektor och känner till Miljöpartiets organisation. Du bör vara strukturerad, noggrann och stresstålig. Du har god vana vid att hantera sociala medier och har gärna erfarenhet av att annonsera på Facebook. Då tjänsten innebär mycket kontakt med medlemmar och väljare är det viktigt att du är bra på och tycker om att möta människor.

God datorvana och kunskap i designprogram som InDesign är meriterande.

Medlemskap i Miljöpartiet är inget krav men vi förutsätter att du sympatiserar och vill bli medlem.

Oregelbundna och obekväma arbetstider förekommer.

Tjänsten kommer vara i form av en visstidsanställning 1 april-30 september 2018, på 75 %, eller enligt överenskommelse.

Lön enligt överenskommelse.

Personligt brev samt CV skickas till [email protected]

eller till

Miljöpartiet Härnösand, Storgatan 35, 871 30 Härnösand