Run For Your Life - Arctic to Paris

Run For Your Life sprang genom Härnösand på sin väg till COP21 med en sten från Arktis!

Klimatsuperhjälten Tomas Frejarö

Tack för att du, Erika Unnes berättade för oss om Run For Your Life! På så vis tog Sara Friberg och Per Sander tag i planeringen liksom Amanda Lind kommunalråd med särskilt fokus på miljö och kultur, och Klas Norberg ställde upp för kulturen. Vi vill särskilt tacka dem för detta. Därtill alla löpare! I Härnösands kommun sprang Stefan Grip, Anki Grip, Sara Nylund, Jessica Ögren, Olle Bäckström, Joakim Byström, Tomas Frejarö, Emma Nordangård med sina fina unga medlöpare från ungdomsgården Kåken, Susanne Norberg & Cia Yngvesson som cyklade, Michael Stiernberg, Cecilia Näsman som tog de dryga backarna i Oringen, Maria Danvind från Undrom, Bengt Aldén från Biofuel Region, Härnösands Alpina med Per & Jenny Sander samt Härnösands Orienteringsklubb med Per Edström, Magnus Neuman och många andra och sist men inte minst - alla barn! Stort tack! Härnösands Teaterförening och teknikerna på Teatern - tusen tack! Med klimatmiddagen som första inslag på kvällen och därefter filmen This Changes everything asvlutades kvällen med att alla löpare sprang igenom Teatern och vidare på sin färd med budskapet till Paris. Efter kvällens attacker i Paris, så blev det naturligt att springa både för klimatet och för freden! Det blev en sen kväll med många känslor! Nu hejar vi på alla klimat-super-hjältar som springer resten av sträckan! Du kan följa med på denna viktiga resa genom följande länk!