MILÖPARTIET I HUDDINGE SÖKER VALSAMORDNARE

Lyssna

Valsamordnaren är en nyckelperson för att få valrörelserna att fungera och vara ett led i att Miljöpartiet i Huddinge gör ett framgångsrikt val. Visstidsanställning på 50%.

Miljöpartiet de gröna i Huddinge söker en valsamordnare till valrörelsen 2018. Valsamordnaren är en nyckelperson för att få valrörelserna att fungera och medverka till att Miljöpartiet i Huddinge gör ett framgångsrikt val.

Tjänstebeskrivning

Tjänsten innebär att du kommer vara spindeln i nätet i den lokala valrörelsen i Huddinge. Du kommer vara med i att planera och organisera det praktiska i valrörelsen. Valarbetet som du kommer ansvara för kan omfatta uppgifter så som att hantera sociala medier, sköta presskontakter, skriva debattartiklar och liknande, arrangera utbildningar, debatter, torgmöten och andra utåtriktade aktiviteter och på andra sätt synliggöra Miljöpartiet i Huddinge. Du kommer ha som uppgift att engagera de lokala valarbetarna och därmed vara närvarande i hela kommunen. Valsamordnaren kommer vara länken mellan lokal-, regional- och riksorganisationen. Tjänsten kan även innefatta administrativa uppgifter och layoutarbete.

Arbetet kommer vara i nära samarbete med vår ordinarie kanslist och utgå från Miljöpartiets lokal i ABF-huset i Huddinge.

Kravprofil

Som valsamordnare bör du vara påhittig, självgående, initiativrik, driftig och flexibel. Du tycker att tjänstebeskrivningen låter spännande och lockas av att arbeta i en ideell organisation. Det är en fördel om du har varit aktiv inom ideell sektor och känner till Miljöpartiets organisation och politik. Du bör vara strukturerad, noggrann och stresstålig. Du har god vana vid att hantera sociala medier och har erfarenhet av att annonsera i sociala medier, så som Facebook. Då tjänsten innebär mycket kontakt med medlemmar och väljare är det viktigt att du är bra på och tycker om att bemöta människor.

Kännedom om Huddinge och Huddinges politik är meriterande men inget krav.

Tidigare medlemskap i Miljöpartiet är inget krav men vi förutsätter att du sympatiserar med Miljöpartiets politik.

Oregelbundna och obekväma arbetstider förekommer.

Tjänsten kommer vara i form av en visstidsanställning från och med april till och med september 2018 och omfattar 50% av heltid, omfattningen går att justera utefter sökandes förutsättningar.

Lön enligt överenskommelse.

Ansökan

Personligt brev samt CV skickas till vår valberedning via Birgitta Ljung: [email protected]

Intervjuer sker löpande och beslut om anställning sker så snart som möjligt.

För mer information om tjänsten kontakta

Anders Lönroth, Ordförande i föreningen: [email protected]