Sökes: Kampanjansvarig till sociala medier

Lyssna

Brinner du för att formulera grön politik och vill jobba för en grön framgång i valrörelsen? Miljöpartiet de gröna i Gävleborg kommer att göra allt för att så stort mandat som möjligt för att skapa ett hållbart samhälle för människor, djur och natur. Som en del i detta arbete söker vi en kampanjansvarig för sociala medier v. 30- v.37.

Var du bor spelar mindre roll, då du kommer kunna göra det mesta av jobbet över nätet. Vi söker en person som har god kunskap om social medier och hur en bäst kommunicerar på framförallt Facebook för att sprida sina budskap. Som person behöver du vara självgående och duktig på att formulera dig i skrift. Du behöver också vara väl insatt i Miljöpartiets politik.

Det är meriterande om du har kunskap om landstings och regionpolitik samt är duktig på att fotografera och spela in film.

Du måste ha tillgång till dator och internet samt en plats att arbeta på. Arbetet sker på oregelbunden arbetstid, arbete på kvällar och helger förekommer.

Välkommen med din ansökan till [email protected] så snart som möjligt, senast 2018-07-05. Intervjuer kommer att ske under veckan efter och vi ser helst att du kan tillträda sista dagarna i juli. Bifoga ett personligt brev och referenser i ansökan.

Frågor?

Mer om tjänsten

Kontakta distriktstyrelsens ordförande Joann Ling 072-205 56 02, kassör Bengt Samuelsson 070-625 26 38 eller politiska sekreterare Anders Hällbom 072-217 81 57

Omfattning: 50% under perioden 30 juli- 16 september.
Anställningsform: visstid, oreglerad arbetstid
Lön: enligt överenskommelse