16 kandidater för ett grönare Jokkmokk

Lyssna
16 kandidater för ett grönare Jokkmokk

Jokkmokk är ett av Miljöpartiet de Grönas starkaste fästen. Miljöpartiet i Jokkmokk har nu fastställt sin lista till höstens kommunval. Listan består av 16 namn. Många som aldrig tidigare har kandiderat politiskt har i år valt att ställa sig på Miljöpartiets lista, för ett grönare Jokkmokk.- Det visar att Miljöpartiet är ett framtidsinriktat parti som gjort skillnad under mandatperioden och att vi är många som är beredda att arbeta för en intakt natur ochhållbara näringar, säger Henrik Blind, som toppar listan och dessutom kandiderar till riksdagen. Miljöpartiet kommer att fortsätta arbetet mot en gruvetablering i Gállok. Partiet vill prioritera en skonsamt bedriven besöksnäring, stabila samiska näringar och lokallivsmedelsproduktion.- Men vår politik handlar också om att det ska vara enkelt och trivsamt att leva i Jokkmokk. Om allt från en bra skola och omsorg, till ett vitalt föreningsliv och bra kulturutbud, säger Henrik Blind.