Aktivitet på temat "Vi älskar skogen!"

Miljöpartiet de gröna i Jönköping bjuder in till en aktivitet på temat ”Vi älskar skogen!”.

Miljöpartiet de gröna i Jönköping bjuder in till en aktivitet på temat
”Vi älskar skogen!”.

Vi samlas måndag 17/5 kl. 18.00 vid konstverket ”Myten om trädmänniskan” på Österängen i närheten av idrottsplan, utegym och hundrastgård på gården innanför bostadshuset på Birger Jarlsgatan 5. Blir vi fler än 8 personer, delar vi oss i grupper om max 8 personer och håller grupperna åtskilda. Vi lyssnar in träden och vad vi får förmedlat till oss och tar sedan en promenad till och på Bondberget och lyssnar på träden, skogen, naturen och varandra.

Medtag gärna fika! Vi tar paus på ett lämpligt ställe ungefär kl. 19.00, och går sedan tillbaka till Österängen.

Både medlemmar och andra intresserade är välkomna!

Vi hoppas på trevlig samvaro.

Kontakt i samband med aktiviteten: Claes Carlsson, 0704-77 89 79

En text om konstverket ”Myten om trädmänniskan” finns här på engelska: https://nonhuman-nonsense.com/tale-of-a-tree-human

I appen Kulturspår i Småland finns ljudspår och text på svenska under Naturen Tar Över - Österängens Konsthall, markeringen längst ned till vänster på kartan över Österängen.

Vi vill också gärna inspirera till att ta del av

Miljöpartiets skogspolitiska program: https://drive.google.com/file/d/1ljd1HUXAQlhF7GJxcim2qO3vGEYd_iDK

En kortversion av Miljöpartiets skogspolitiska program: https://drive.google.com/file/d/1tjRUQE3cZWSij0cR6PvLp9vdtgYqwP4Y

Miljöpartiets programfördjupning om Biologisk mångfald: https://drive.google.com/file/d/122LMeGUX-6jFOBKvpe38TXDMF_r31_Mj