Är du vår valsamordnare?

Miljöpartiet de gröna i Skåne söker valsamordnare 50% januari 2022-oktober 2022.

Tjänstebeskrivning
Tjänsten innebär att du kommer vara aktiv ute i valrörelsen och stötta upp lokalavdelningarna. Du kommer vara med att planera och organisera det praktiska arbetet i valrörelsen men framförallt vara den högra handen och fötterna till den övergripande valsamordnaren . Dina huvuduppgifter kommer vara att aktivt stötta lokalavdelningar med kampanjande, utbildningar, hantera sociala medier, producera digitalt valmaterial samt koordinera och stötta kampanjarbetare. Tjänsten kan även innefatta administrativa uppgifter. Arbetet kommer vara i nära samarbete med ordinarie organisationssekreterare, organisationsutvecklare samt politiska sekreterare. Valsamordnaren kommer ingå i MP Skånes valgrupp.

Kravprofil
Som valsamordnare bör du vara positiv, inspirerande, påhittig, initiativrik, driftig och flexibel. Du tycker att tjänstebeskrivningen låter spännande och lockas av att arbeta i en ideell organisation. Då stora delar av tjänsten omfattar kontakt med medlemmar och praktiskt kampanjarbete förväntas du vara social och gilla att träffa folk.
Huvuddelen av valrörelsen kommer ske digitalt, därför är det en fördel om du har god förmåga att hantera olika sociala medier och digitala budskap. Du bör vara strukturerad, noggrann och stresstålig.

Det är en fördel om du har varit aktiv inom ideell sektor och känner till Miljöpartiets organisation. Medlemskap i Miljöpartiet är inget krav men vi förutsätter att du sympatiserar med Miljöpartiets politik.

Oregelbundna och obekväma arbetstider förekommer.
Tjänsten kommer vara i form av en projektanställning 20220101-20221030, 50%.
Lön enligt överenskommelse.

Personligt brev samt CV skickas till [email protected]
Sista ansökningsdag 2021-11-01.

För mer information om tjänsten kontakta:
Anette Mårtensson, ordförande Miljöpartiet Skåne ([email protected])
Facklig kontaktperson Teresia Ställborn, ([email protected])