Grön Ungdom: Betald kommunikationspraktik under EU-valrörelsen

Lyssna

Gör betald praktik hos Grön Ungdom inom kommunikation. Kom och var med oss under vårens spännande EU-valrörelse.

Grön Ungdom är Miljöpartiets ungdomsförbund. Vi kämpar för klimatet och medmänskligheten. Nu söker vi en praktikant som vill vara mitt i den politiska hetluften och jobba med kommunikationsinsatser inom något av områdena grafisk design, webb eller PR under vår EU-valrörelse.

Praktikens utformning
Grön Ungdom är ett av Sveriges största nationella ungdomsförbund. I vår kommer vi genomföra en EU-valrörelse och till det söker vi en praktikant som vill bidra till vårt kommunikationsarbete.

Praktik hos oss inleds alltid med en veckas gedigen introduktion samt en gemensam överenskommelse om tydliga ansvarsområden. Exakta arbetsuppgifter sätter vi tillsammans med dig utifrån din kompetens och det du söker att få erfarenhet av. Den här praktiktjänsten har fokus på något eller några av följande områden: grafisk design, webb eller PR. Vi erbjuder dig en dynamisk och utvecklande arbetsplats under en spännande period i svensk politik. Du får se en valrörelse inifrån politiken och vara med och utveckla och förstärka den.

Du arbetar nära vår kanslichef, våra språkrör samt vår kommunikatör. Utrymme finns också att jobba med självständiga projekt. De två stora kommunikationsprojekten som pågår under våren är satsningen att få unga väljare att rösta grönt på valdagen samt löpande arbete med hemsida, sociala medier och grafiskt digitalt material

Meriter
Vi söker dig som utbildar dig inom kommunikation och PR, grafisk design eller webb eller som är nyutexaminerad och söker erfarenheter till kommande arbetsliv. Det är positivt om du har kunskap eller erfarenhet av politisk kommunikation eller kommunikation om värderingar men det är inget krav. Erfarenhet av arbete med sociala medier är meriterande. Du trivs med att samarbeta med andra samtidigt som du är bekväm med att fatta mindre beslut själv. Du är kreativ, självgående och lösningsorienterad.

Villkor
Praktikperioden är minst tre månader och börjar under januari eller februari. Exakta start och slutdatum enligt överenskommelse. Grön Ungdoms kontor är på Miljöpartiets rikskansli vid Slussen i Stockholm.

Praktiklönen är 4000 kronor per månad. Vi tillämpar 35 h arbetsvecka. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du behöver inte vara medlem i Miljöpartiet eller Grön Ungdom men du delar självklart våra gröna värderingar.

Så ansöker du
Skicka personligt brev och CV till [email protected]
Sista ansökningsdag är 18 december. Du får besked innan jul.

Har du frågor om praktiken, kontakta kanslichef Sandra Fogelberg på [email protected] eller 070-43 83 245

Vi ser fram emot din ansökan!