Grön Ungdom: Betald projektledningspraktik under EU-valrörelsen

Lyssna

Gör betald praktik hos Grön Ungdom inom projektledning. Kom och var med oss under vårens spännande EU-valrörelse.

Grön Ungdom är Miljöpartiets ungdomsförbund. Vi kämpar för klimatet och medmänskligheten. Nu söker vi en praktikant som vill vara mitt i den politiska hetluften och jobba med projektledning av våra nationella evenemang som sommarturné, sommarläger och vår EU-valupptakt samt stötta våra distrikt i sitt engagemang och organisering.

Praktikens utformning
Grön Ungdom är ett av Sveriges största nationella ungdomsförbund. I vår kommer vi genomföra en EU-valrörelse och till det söker vi en praktikant som vill bidra till våra nationella evenemang och medlemmars organisering i distrikt och lokalavdelningar.

Praktik hos oss inleds alltid med en veckas gedigen introduktion samt en gemensam överenskommelse om tydliga ansvarsområden. Exakta arbetsuppgifter sätter vi tillsammans med dig utifrån din kompetens och det du söker att få erfarenhet av. Den här praktiktjänsten har fokus på något eller några av följande områden: projektledning, organisationsutveckling, engagemang och evenemang. Vi erbjuder dig en dynamisk och utvecklande arbetsplats under en spännande period i svensk politik. Du får se en valrörelse från insidan och vara med och utveckla och förstärka den.

Du arbetar nära vår kanslichef samt vår projektledare. Du arbetar även i viss mån med våra språkrör. Utrymme finns också att jobba med självständiga projekt. De stora projekt du huvudsakligen kommer bidra i är vårt arbete med vår sommarturné då vi pratar politik med unga på festivaler, vår valupptakt, vårt sommarläger samt att stimulera lokalt ungt grönt engagemang genom medlemsturnéer och politiska studiebesök för distriktsengagerade.

Meriter
Vi söker dig som utbildar dig inom projektledning, organisation och ledarskap eller liknande samt dig som är nyutexaminerad och söker erfarenheter till kommande arbetsliv. Du som inte är under utbildning men som funderar på kommande utbildningar och vill prova miljön av nationell politik och civilsamhälle är också aktuell. Det är positivt om du har kunskap eller erfarenhet av politiska rörelser eller av föreningsvärlden men det är inget krav. Du trivs med att samarbeta med andra samtidigt som du är bekväm med att fatta mindre beslut själv. Du är nyfiken, självgående och lösningsorienterad.

Villkor
Praktikperioden är minst tre månader och börjar under januari, februari eller mars. Exakta start och slutdatum enligt överenskommelse. Grön Ungdoms kontor är på Miljöpartiets rikskansli vid Slussen i Stockholm.

Praktiklönen är 4000 kronor per månad. Vi tillämpar 35 h arbetsvecka. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du behöver inte vara medlem i Miljöpartiet eller Grön Ungdom men du delar självklart våra gröna värderingar.

Så ansöker du
Skicka personligt brev och CV till [email protected]
Sista ansökningsdag är 18 december. Du får besked innan jul.

Har du frågor om praktiken, kontakta kanslichef Sandra Fogelberg på [email protected] eller 070-43 83 245

Vi ser fram emot din ansökan!