Grön ungdom söker projektledare - politik och evenemang

Lyssna

Grön ungdom söker en positiv och inlyssnande projektledare som vill vara en central del av att bygga upp vår organisation inför valrörelsen 2022. Du leder och utvecklar politisk och organisatorisk verksamhet inom Grön Ungdoms riksorganisation. Tjänsten gör att du får möjlighet arbeta nära vår förbundsledning med möjlighet att vara med i centrum av aktuella politiska händelser.

Tjänsten
Du projektleder vår sommarturné, sommarläger, förbundskonferens samt Riksårsmöte. Du stöttar våra regioner i deras arbete och hittar rutiner för att öka kapaciteten hos de av våra lokalavdelningar som ännu inte är självgående. Dina projekt planerar du självständigt och strategiskt, och du arbetar nära förbundsstyrelsen och förbundsledningen (förbundsekreterare och språkrör) i utförandet.
Vi har vårt kansli på Miljöpartiets partikansli i centrala Stockholm. Du som söker sympatiserar med Miljöpartiets grundläggande värderingar, men måste inte vara medlem i Grön Ungdom eller Miljöpartiet.

Arbetsuppgifter
Utveckla verksamhet i enlighet med Grön Ungdoms visioner, stadgar, verksamhetsplan och riktlinjer
Självständigt projektleda, planera och ha budgetansvar för flera av Grön Ungdoms stora projekt,
Samarbeta med lokala och regionala avdelningar, Miljöpartiet och i vissa fall enskilda medlemmar
Självständigt planera, utveckla och organisera arbetet
Följa upp mål och rapportera hur verksamheten fortlöper
Ansvara för administration, marknadsföring och ekonomi som hör till din verksamhet

Dina egenskaper
Du trivs bäst i ett yrke där du får knyta kontakter, driva projekt och utveckla verksamhet. Du är en driven, självgående och kreativ person med höga kvalitetskrav. Du är duktig på att prioritera och planera dina arbetsuppgifter för att nå dina mål enligt tidsplan. Du tycker om att arbeta nära en strategisk förbundsstyrelse i centrum av valrörelse och det politiska livet. Du engageras av att stötta och utveckla unga gröna och skapar självförtroende och engagemang.

Dina kvalifikationer
Du har stor förståelse för ideellt engagemang och har erfarenhet av arbete inom civilsamhället. Du har god organisationsförmåga och gärna erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, och att stå mycket på egna ben. Du har intresse eller erfarenhet av politiskt arbete. Vi vill dessutom att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Tillträde
12 augusti 2019 eller enligt överenskommelse. Om möjligt för dig som söker sker överlämning under slutet av juni.

Omfattning och villkor
Tjänsten är en heltidstjänst med 35 timmars arbetsvecka. Tillsvidareanställning med provanställning tillämpas. Individuell lönesättning i enlighet med Grön Ungdoms lönepolicy. Friskvårdsbidrag och 6 veckors semester ingår som förmåner.

Ansökan
Ansök via följande formulär: https://forms.gle/t5ffBzU3eF4QfyYj9. Urval kommer att ske löpande varför vi vill ha din ansökan snarast och senast den 19:e maj.
För frågor om tjänsten kontakta vår förbundssekreterare och kanslichef Lucas Henriksson på [email protected] eller 073-211 60 45.