Gröna Studenter söker kommunikatör för sociala medier

Miljöpartiets studentförbund Gröna Studenter söker en kommunikatör för sociala medier på deltid till kansliet på Pustegränd i Stockholm. Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i en politisk miljö och stor möjlighet att själv planera och strukturera ditt arbete. Arbetstiden är flexibel och vi ser gärna sökanden som är studenter och önskar kombinera deltidsstudier med arbete.

Din huvudsakliga sysselsättning kommer att vara att ansvara för löpande och planerad politisk kommunikation i digitala medier, i samarbete med Gröna Studenters språkrör, politiska utskott och kommunikatör. Största fokus ligger på att skapa content till Instagram, Facebook och Twitter, men även en del arbete med Gröna Studenters hemsida och utveckling av andra digitala plattformar ingår i arbetsuppgifterna. Rollen är kreativ och skapande, både bild- och textmässigt. Vi ser gärna att du kommer med egna idéer och förslag på hur vi kan utveckla vår politiska kommunikation i digitala medier för att stärka vår identitet och sticka ut ur mängden.

Tjänsten är förlagd till Miljöpartiets partikansli i centrala Stockholm, men kan skötas på distans vid överenskommelse med arbetsledare. Du som söker sympatiserar med Gröna Studenters och Miljöpartiets grundläggande värderingar, men vi ställer inte krav på medlemskap. Tjänsten är väldigt självständig, och det krävs därför att du trivs med det. Dessutom bör du som söker både kunna planera ditt eget arbete och snabbt kunna ändra din planering utifrån dagsaktuell politik. Kreativitet och flexibilitet är nyckelord hos dig som söker denna tjänst.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Content marketing, content planning och content strategy.
  • Uppdatering och utveckling av sociala medier.
  • Grafisk design.
  • Snabb kommunikation om dagsaktuell politik.
  • Redigering av foto och video.

Kvalifikationer:

• Du som söker tjänsten bör vara kreativ, flexibel och kunna planera ditt eget arbete.
  • Kunskaper i Canva, Adobe Illustrator, Photoshop, Indesign, Premiere Pro och/eller liknande.
  • Erfarenhet av kommunikationsarbete.
  • Slutförd gymnasieutbildning.

Meriterande:

• Utbildning inom kommunikation, grafisk design och/eller sociala medier.
  • Kunskaper inom fotografi och videoredigering.
  • Erfarenheter och/eller kunskap om marknadsföringsarbete.
  • Erfarenhet av arbete i ideella föreningar.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet.

Omfattning: Anställningen är uppdelad i två perioder. Från startdatum till 31 december 2021 är tjänstgöringsgraden 28,6%, 10 timmar i veckan (tillämpas 35 timmars arbetsvecka). Från 1 januari till 30 september 2022 är tjänstgöringsgraden 57,1%, 20 timmar i veckan (tillämpas 35 timmars arbetsvecka).
Placering: Pustegränd 1-3, Stockholm. Om så önskas går även distansarbete bra.
Arbetstid: Förtroendetid. Kvälls- och helgarbete kan förekomma.
Lön: Individuell lönesättning och 30 semesterdagar.
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse, dock senast 1 augusti.
Slutdatum: 30 september 2022.
Kontaktperson: Sofia Kamlund, [email protected], 0707-984022.
Arbetsgivare: Miljöpartiet de gröna / Gröna Studenter.

Friskvårdsbidrag eller friskvårdstimme erbjuds från och med 1 januari 2022 då tjänsten utökas till 57,1%.

Skicka din ansökan med CV och kort personligt brev till: [email protected] senast den 4 juli. Om du har en portfölj med content du själv skapat vill vi gärna ta del av denna. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, så vi ser gärna att du skickar din ansökan så snart som möjligt.