Kommunikatör med inriktning digitala medier och press.

Till Miljöpartiets riksdagskansli söker vi nu en kommunikatör med inriktning digitala medier och press.

Vill du arbeta med kommunikation för en hållbar värld? Ett samhälle där vi varken bränner ut planeten eller oss själva? På Miljöpartiet gör vi det varje dag. Nu behöver vi hjälp på vår kommunikationsavdelning, när en av våra duktiga medarbetare ska vara föräldraledig.

Du kommer att jobba med att ge våra riksdagsledamöter professionellt kommunikationsstöd med digitala kanaler och pressarbete.  Du producerar innehåll till våra digitala kanaler: texter, filmer, bilder, livesändningar, stories och så vidare. Du planerar och följa upp effekten av publiceringar i samarbete med vår digitala redaktör. Du fungerar också som pressekreterare åt några av våra riksdagsledamöter. Du planerar och genomföra proaktivt pressarbete utifrån ledamöternas individuella kommunikationsplaner.

Tjänsten är placerad på kommunikationsavdelningen, som har nio medarbetare. Vi jobbar både utåt mot omvärlden och inåt mot medlemmar och förtroendevalda.

Vi söker dig med god kunskap i att jobba grafiskt med bild och video. Stor vikt läggs vid idérikedom och att du har en näsa för att skapa kommunikation utifrån både dagspolitiska händelser och långsiktiga strategier. Du ska både kunna arbeta självständigt och i nära samarbete med chefer och kollegor och växa i din roll när tempot växlar upp.

Du behöver ha:
Mycket goda kunskaper inom Adobe Creative Suite, primärt Photoshop, Illustrator, InDesign Behärska After Effects och Premiere eller liknande
Erfarenheter av grafisk formgivning, särskilt för digitala kanaler
Erfarenhet av produktion inom rörlig bild
Stor säkerhet som skribent, gärna med erfarenhet av arbete som journalist, kommunikatör eller copywriter

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Tjänsten är ett vikariat, heltid 35 tim/vecka. Vi vill gärna att du kan börja så snart som möjligt efter sommaren, och stanna kvar till den 15 juli 2021. Mer information lämnas av kommunikationschef Hanne Simonsen, [email protected]. Fackliga företrädare är Henrik Svensson Karlsson, [email protected]  (Saco) och Linnéa Sandahl, [email protected] (Unionen).

Ansökan till tjänsten består av två delar. Den ena delen är att du ska besvara frågorna i ansökningsformuläret som du hittar via denna länk: https://forms.gle/fnAfsBz68ZVhj62K9 Denna del ersätter det personliga brevet i ansökan. Den andra delen är att du ska skicka din CV till [email protected]. Ange “kommunikatör” i ämnesraden. Enbart ansökningar där båda delarna finns med kommer att beaktas. Sista ansökningsdag är den 10 augusti.