Miljö- och klimatminister Isabella Lövin söker en slipad skribent och pressekreterare

Lyssna

Vi söker dig som vill bli en av två pressekreterare i den politiska staben kring miljö- och klimatminister Isabella Lövin på Miljödepartementet. Du har huvudsakligt ansvar för presshantering, men även för att skriva olika former av texter, så som artiklar och anföranden. Som pressekreterare i staben arbetar du nära de politiskt sakkunniga i staben på miljödepartementet och de gröna presscheferna på statsrådsberedningen. I arbetsuppgifterna ingår att hantera pressförfrågningar, ta fram underlag, textskrivande till artiklar och anförande och att följa med statsrådet i olika publika sammanhang.

Erfarenhet och kompetens
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med press och kommunikation, är en slipad skribent, har förståelse och känsla för politik och har relevant högskolutbildning. Du har lätt för att formulera politiska budskap på ett enkelt sätt och stimuleras av att arbeta i högt tempo. Tidigare erfarenhet av miljöarbete är meriterande och du delar självklart Miljöpartiet de grönas värderingar.

Övrigt
Tillträde omgående. Arbetstiden är oreglerad och det kan förekomma både helg- och kvällsarbete, liksom resor.
Miljöpartiet de gröna vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionalitet eller etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning.

Är du intresserad
Skicka din ansökan, personligt brev och CV så fort som möjligt, dock senast 8 april. Arbetet med intervjuer inleds omedelbart, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vill du veta mer om befattningen, kontakta presschef Agnetha Boström på email [email protected]. Välkommen att också skicka din ansökan till samma adress.