Miljöpartiet de gröna söker en vik organisationsutvecklare till partikansliet

Miljöpartiet söker en organisationsutvecklare som vill vara med och förverkliga den gröna politiken och verka för en grön framgång i valet. Vikariat 100 % t o m 31/12-18 med tillträde snarast

De främsta arbetsuppgifterna kommer att vara att samordna utbildningsverksamheten, att projektleda längre och kortare arrangemang samt att arbeta med organisationsutveckling. Din placering är på vårt partikansli i Stockholm och du rapporterar till kanslichefen.

Om tjänsten

I din roll kommer du bland annat att ha ett nära samarbete med anställda och förtroendevalda inom partiet, i synnerhet med kollegorna på partikansliet. Du kommer att vara med och arrangera vår kongress, distriktsdagar och andra event samt stödja anställda och förtroendevalda i organisationsutvecklingsfrågor där samordningsansvaret för vår utbildningsverksamhet är en stor del.

För att ha bästa förutsättningarna för denna tjänst behöver du ha projektledarerfarenhet.

Vi söker dig som

Du ska ha en god kommunikativ förmåga, vara en doer, kunna arbeta långsiktigt och vara självständig. Du ska snabbt kunna sätta dig in i nya frågor, ha ett flexibelt arbetssätt och ha mycket god samarbets- och organisationsförmåga.

Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar och har gärna erfarenhet av lokalt arbete eller uppdrag inom Miljöpartiet, samt utbildning inom till exempel projektledning eller organisationsutveckling. Erfarenhet från föreningslivet är meriterande. Dina erfarenheter och utbildning får du gärna ha fått i ett annat land.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet.

Så ansöker du

Vikariat heltid, 35 tim/vecka. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Ansökan består av två delar. Dels ska du fylla i bifogad ansökningslänk, dels ska du skicka ditt cv (ej personligt brev) till [email protected]. Sista ansökningsdag är den 15/10. Ange “Org utv” i ämnesraden. Enbart ansökningar där båda delarna fullföljs kommer att beaktas.

Mer information lämnas av kanslichef Anna Stenvinkel, [email protected]. Fackliga företrädare är Hanne Simonsen (SACO), [email protected]p.se, och Malin Ekstrand (Unionen), [email protected].