Miljöpartiet de gröna söker en vikarierande internkommunikatör

100 % med tillträde snarast-17 till 1/10-18.

Tjänsten ligger i kommunikationsavdelningen och arbetsleds av kommunikationschefen. Du kommer att arbeta med internkommunikation och vara en del av Miljöpartiets kortsiktiga och långsiktiga kommunikationsarbete. Du kommer bland annat att arbeta med att sprida information och nyheter i vår organisation via våra interna kommunikationskanaler.

I detta ingår att formulera budskap och rikta kommunikationen så att den kommer organisationen till gagn på bästa sätt. Det ingår också att utvärdera och följa upp våra insatser samt att utveckla våra metoder.

Vi söker dig som

För att ha bästa förutsättningar för denna tjänst behöver du vara en språkligt stark kommunikatör som kan arbeta med korta deadlines. Du behöver ha erfarenhet som kommunikatör och vara bekväm med att jobba både med skriftlig information och digitala sändningar och där gärna i google-plattformen.  Erfarenhet från föreningslivet är starkt meriterande. Dina erfarenheter och din utbildning får du gärna ha fått i ett annat land.

Du ska ha en god förmåga att skapa förtroende, vara självständig men samtidigt kunna jobba i nära samarbete med chefer och kollegor. Vi sätter stort värde på flexibilitet och prestigelöshet. Du behöver också ha mycket god samarbetsförmåga och vara driven.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Så ansöker du

Mer information lämnas av kommunikationschef Henrik Karlsson 070-0809510. Fackliga företrädare är Hanne Simonsen (SACO) [email protected] och Malin Ekstrand (Unionen) [email protected].

Ansökan består av två delar. Dels ska du fylla i bifogad ansökningslänk, dels ska du skicka ditt cv (ej personligt brev) till [email protected]. Sista ansökningsdag är den 26/9. Ange “kommunikatör” i ämnesraden. Enbart ansökningar där båda delarna fullföljs kommer att beaktas.