Miljöpartiet de gröna söker förstärkning inom miljö

Lyssna

Miljöpartiets riksdagskansli söker en politisk sekreterare till miljöteamet som förstärkning under valrörelsen. 100% med tillträde snarast.

Miljöpartiet går till val på att öka takten i omställningen mot ett hållbart samhälle. Vi vill att Sverige tar ledartröjan i klimatomställningen och vår ambition är att miljö och klimat ska genomsyra all svensk politik. I regeringsställning har Miljöpartiet fått igenom historiska satsningar inom både miljö och klimat. Nu vill vi stärka kapaciteten på riksdagskansliet i Stockholm för att kunna göra vår politik tydlig för våra väljare i valrörelsen. Miljöfrågorna har aldrig varit viktigare och Miljöpartiet har aldrig behövts mer än nu. Vill du hjälpa oss?

Miljöpartiets riksdagskansli söker en politisk sekreterare med erfarenhet inom miljö och kommunikation, med placering i miljöteamet. Miljöteamet har tio medarbetare och ansvarar för politik inom miljö och klimat, bostäder, utrikesfrågor och bistånd, försvar, skatter och finanser i riksdagen. På riksdagskansliet arbetar sammanlagt knappt 30 medarbetare indelade i tre olika team.

Vi söker en person med bred erfarenhet och kunskap inom miljöfrågor, som omfattar till exempel biologisk mångfald, jord- och skogsbruk, vatten och hav, hållbar matproduktion och djurskydd. Du behöver tycka om och vara van att kommunicera både i tal och i skrift, att jobba tillsammans med andra i team, och kunna hantera ett högt tempo. Du kommer följa den politiska debatten och ta fram debattunderlag, artiklar, repliker, information till sociala media, och ha väljarkontakter. Kommunikationen med våra väljare är högsta prioritet för vårt arbete. Du kommer också att faktagranska politiska förslag, beslutsunderlag och utspel, liksom att stämma av med talespersoner eller andra berörda.

Arbetet på riksdagskansliet fokuserar till vardags på riksdagens ledamöter och riksdagens arbete. Efter att riksdagens stängt i mitten av juni har vi istället fullt fokus på valrörelsen. Vår uppgift är att hjälpa våra förtroendevalda och kandidater att göra ett riktigt bra val.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Vi vill ha mångfald på arbetsplatsen och välkomnar särskilt kvinnliga sökande och sökande födda utanför Sverige. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar, även om tidigare engagemang eller medlemskap i partiet inte är nödvändigt.

Skicka din ansökan, personligt brev och CV så fort som möjligt, 30 juni 2018. Arbetet med intervjuer inleds omedelbart, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Heltid 35 tim/vecka. Tillträde omgående. Tidsbegränsad anställning till och med september 2018. Mer information lämnas av teamchef Lova André Nilsson tel 0725-265536.

Fackliga företrädare är Hanne Simonsen (Akademikerföreningen) [email protected] och Malin Ekstrand (Unionen) [email protected]
Du ansöker genom att skicka ditt cv och  personligt brev till [email protected]. Ange “pol sek miljö till miljöteamet” i ämnesraden. För anställning erfordras också genomgången säkerhetskontroll.