Miljöpartiet de gröna söker kanslichef

Lyssna

Vi söker dig som vill arbeta i en organisation som gör skillnad och vill förbättra världen. Du delar Miljöpartiets värderingar och har god erfarenhet av ledarskap, chefskap, personalansvar och att arbeta för förtroendevalda i idéburna eller politiskt styrda organisationer.

Du ska ha stor erfarenhet av att hantera svåra situationer och fatta snabba beslut. Som person ser vi att du har en stor personlig mognad och kan skilja på det personliga och professionella samtidigt som du är lyhörd och bra på att samarbeta, prioritera och planera. Du tycker att det är utmanande, utvecklande och givande att vara ytterst och handgripligen ansvarig för ibland svåra och tuffa beslut och att arbeta under hård press.

Kanslichefen är Miljöpartiets högsta tjänsteperson och ansvarar för att partikansliet och riksdagskansliet drivs effektivt och med rätt kompetens så att kongressens, partistyrelsens och riksdagsgruppens beslut blir verklighet. Kanslichefen arbetar på uppdrag av partistyrelsen och är ytterst ansvarig för att beslut blir verklighet, att budget hålls, att styrdokument följs och att riksorganisationens arbetsmiljö är god. Tjänsten innebär personalansvar, ansvar för chefssamordning och ledningsgrupp samt för verksamhetsplanering- och berättelse. Relevant högre utbildning är meriterande, men erfarenhet väger tyngst.

Du är strukturerad och styrs av ett mål- och resultattänkande och du har inga problem att ändra riktning när målen väl ändrar sig. Du ska vara kunskapssökande och brinna för organisationsutveckling och tidsprioritering samtidigt som du för en långsiktig och hållbar personalpolitik. Vi ser gärna att du är organisatoriskt kreativ och kommer med ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och som kan leda till effektivisering och resultat inom givna ramar.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet.

Tillträde enligt överenskommelse. Mer information lämnas av partistyrelsens sammankallande Marléne Tamlin ([email protected]). Fackliga företrädare är Hanne Simonsen, Akademikerföreningen (070-372 73 23), och Linnea Sandahl, Unionen ([email protected]). Skicka ditt cv samt en presentation av dig och din arbetslivserfarenhet till [email protected]. Urval sker löpande och sista ansökningsdag är 14 april 2019. Ange “Kanslichef” i ämnesraden.