Miljöpartiet de gröna söker praktikant till kommunikationsavdelningen

Vill du arbeta med kommunikation för en hållbar värld? För ett samhälle där vi varken bränner ut planeten eller oss själva. Då kanske en praktikplats på Miljöpartiets riksdagskansli är något för dig.

Vi erbjuder praktikplats under hela eller delar av perioden januari-juni 2022 till dig som läser en utbildning inom kommunikationsområdet eller söker en praktikplats av annat skäl. Du delar vårt engagemang för klimat, miljö och ett rättvist samhälle. Du är serviceinriktad och trivs att arbeta tillsammans med andra. Det är en fördel om du känner till Miljöpartiets politik och om du tidigare har varit engagerad i föreningslivet.

Du kommer att vara placerad på kommunikationsavdelningen, som ansvarar för pressarbete, grafisk form och bild, webbplatser och sociala medier. Du kommer också ha dialog med med riksdagsledamöter och anställda på regeringskansliet, riksdagskansliet och partikansliet.

Som kommunikatör kommer du att delta i både strategiskt och praktiskt arbete med att utveckla vår kommunikation till medlemmar och allmänhet.

Vi erbjuder dig en utvecklande och ansvarsfull praktik i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar, även om tidigare engagemang eller medlemskap i partiet inte är nödvändigt. Heltid 35 tim/vecka. Tillträde i januari 2022 eller enligt överenskommelse. Praktiken är oavlönad.

Mer information lämnas av kommunikationschef Hanne Simonsen, tel 070-372 73 23. Skicka din intresseanmälan till [email protected] snarast, men senast den 21 november. Märk din ansökan med “praktikant kommunikation”.