Miljöpartiet de grönas riksdagskansli söker praktikant

Lyssna

Miljöpartiets riksdagskansli söker en praktikant under våren 2020.

Vill du i framtiden jobba med klimat och miljö och vara med och bygga ett hållbart samhälle? Är du intresserad av politik, kommunikation och demokratiska processer? Tycker du om att skriva och att jobba tillsammans med andra människor? Då kanske en praktikplats på Miljöpartiets riksdagskansli är något för dig.

Vi erbjuder en praktikplats på Miljöpartiets riksdagskansli under hela eller delar av perioden januari-juni 2020. Kansliets uppgift är att ge Miljöpartiets ledamöter i riksdagen bästa möjliga stöd i sitt arbete. Arbetet omfattar även samarbete med förtroendevalda och anställda på regeringskansli och partikansli. Du kommer jobba tillsammans med våra politiska sekreterare och ta fram underlag, analyser eller utveckla nya förslag eller jobba med våra pressekreterare som fokuserar på kommunikation och debatt. Att följa aktuell politik, att jobba med texter och delta i gemensamma möten ingår för alla.

Vi tror att du läser en utbildning och söker en praktikplats under våren, eller söker en praktikplats av annat skäl, och att du är nyfiken på Miljöpartiet och delar vårt engagemang för klimat, miljö och mänskliga rättigheter. Du har lätt för att samarbeta med andra, är serviceinriktad och trivs att arbeta tillsammans med andra. Det är en fördel om du känner till Miljöpartiets politik och om du tidigare har varit engagerad i föreningslivet.

Vi erbjuder dig ett utvecklande praktik i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar, även om tidigare engagemang eller medlemskap i partiet inte är nödvändigt. Heltid 35 tim/vecka. Tillträde i januari 2020 eller enligt överenskommelse. Praktiken är oavlönad.

Mer information lämnas av riksdagskanslichef Viktor Morawski tfn 072-736 59 89. Skicka din intresseanmälan till [email protected] senast den 7 november. Märk din ansökan med praktikant till riksdagskansliet.