Miljöpartiet de grönas riksdagskansli söker praktikant med fokus kommunikation

Miljöpartiets riksdagskansli söker praktikant inför hösten 2020 med fokus kommunikation.

Vill du vara med och skapa en hållbar värld? Är du intresserad av politik och kommunikation? Då kanske en praktikplats på Miljöpartiets riksdagskansli är något för dig.

Vi erbjuder praktikplats under hela eller delar av perioden september-december 2020 till dig som läser en utbildning inom kommunikationsområdet eller söker en praktikplats av annat skäl. Du delar vårt engagemang för klimat, miljö och mänskliga rättigheter och vill vara med och förändra världen. Du är serviceinriktad och trivs att arbeta tillsammans med andra. Det är en fördel om du känner till Miljöpartiets politik och om du tidigare har varit engagerad i föreningslivet.

Du kommer att vara placerad på kommunikationsavdelningen, som ansvarar för pressarbete, grafisk form och bild, webbplatser och sociala medier. Du kommer också ha dialog med med riksdagsledamöter och anställda på regeringskansliet, riksdagskansliet och partikansliet.

Som kommunikatör kommer du att delta i både strategiskt och praktiskt arbete med att utveckla vår kommunikation till både medlemmar och allmänhet.

Vi erbjuder dig en utvecklande och ansvarsfull praktik i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar, även om tidigare engagemang eller medlemskap i partiet inte är nödvändigt. Heltid 35 tim/vecka. Tillträde i september 2020 eller enligt överenskommelse. Praktiken är oavlönad.

Mer information lämnas av kommunikationschef Hanne Simonsen, tel 070-372 73 23. Skicka din intresseanmälan till [email protected] snarast, men senast den 20 maj 2020. Märk din ansökan med praktikant till riksdagskansliet.