Miljöpartiets jämställdhets- och mångfaldskommitté söker en organisationsutvecklare/administratör

Vill du arbeta med politik för en hållbar värld? Vill du driva på för att vi ska klara klimatkrisen? Vill du stärka jämställdhet och mänskliga rättigheter i Sverige och i världen? Då hör du hemma hos oss på Miljöpartiet. Nu söker jämställdhets- och mångfaldskommittén en organisationsutvecklare/administratör på 75 procent till och med sista april 2022.
Miljöpartiets jämställdhets- och mångfaldskommitté (JMK) är det organ som närmast motsvarar andra riksdagspartiers kvinnoförbund eller kvinnonätverk. Fokus för kommittén är verksamheten och politiken rörande jämställdhet och mångfald.

Din uppgift

Du kommer jobba som organisationsutvecklare och administratör för Miljöpartiets jämställdhets- och mångfaldskommitté och arbeta med att ta fram utbildningar, intern kommunikation, utveckla interna processer och hjälpa till att arrangera medlemsträffar. Du kommer att delta på, och ta fram underlag till, JMK:s möten och skriva protokoll. Du kommer att stötta det antirasistiska nätverket med underlag till mötena, mötesanteckningar och att följa upp deras verksamhetsplan. En viktig del i rollen är att följa upp JMK:s verksamhetsplan och ha en överblick att alla projekt är i fas. Den administrativa delen i tjänsten handlar om att sköta webbshoppen, sköta budget och ekonomin (attestera fakturor, budgetuppföljning med mera) samt hjälpa JMK med praktiska göromål såsom att boka lokaler, ordna mat och fika inför möten. Du kommer arbeta självständigt och tillsammans med andra, och du kommer ha ett stort eget ansvar för att driva arbetet mot uppsatta mål.
Tjänsten är placerad på partikansliet i Stockholm.

Din profil

Vi söker dig som har kompetens och erfarenhet av arbete inom verksamhets-/organisationsutveckling och administration. Du har erfarenhet av att ta fram utbildningar och att utveckla interna processer. Du har också erfarenhet av internkommunikation. Du är noggrann, kreativ, analytiskt och har kommunikativ förmåga såväl muntligt som skriftligt. Har du erfarenhet av att arbeta i ideell sektor och nära en styrelse så är det meriterande. Du har relevant utbildning på högskole- eller universitetsnivå eller motsvarande erfarenhet och det är viktigt att du har kompetens inom jämställdhet och mångfald. Att kunna skapa förtroende, vara noggrann och kunna arbeta både självständigt och i nära samarbete med ledamöter och kollegor är viktigt.

Du delar givetvis Miljöpartiets värderingar, även om tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt.

Välkommen med din ansökan

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Tjänsten är en allmän visstidsanställning till och med 30 april 2022 . Tjänsten är 75 procent av heltid (heltid är 35 timmar per vecka). Vi tillämpar individuell lönesättning och oreglerad arbetstid. En förutsättning för tjänsten är godkänd säkerhetsprövning. Vi vill gärna att du kan börja så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Mer information lämnas av JMK:s sammankallande Helena Hellström Gefwert [email protected]. Fackliga företrädare är Henrik Karlsson (SACO) [email protected] och Linnea Sandahl (Unionen) [email protected].

Ansökan till tjänsten som organisationsutvecklare/administratör består av två delar. Den ena delen är att du ska besvara frågorna i bifogat ansökningsformulär som du hittar via denna länk: https://forms.gle/J2HgjYiUkH5Bh7f89. Denna del ersätter det personliga brevet i ansökan. Den andra delen är att du ska skicka ditt CV till [email protected]. Ange “Organisationsutvecklare/administratör” i ämnesraden. Enbart ansökningar där båda delarna fullföljs kommer att beaktas. Sista ansökningsdag är den 20 juni 2021, men urval sker löpande.
“De ansökningshandlingar som du sänder in för specifik rekryteringsprocess kommer att sparas i 24 månader efter det datum då rekryteringsprocessen är avslutad i enlighet 4 kapitlet 3 § i diskrimineringslagen. Efter 24 månader kommer ansökningshandlingarna att raderas.”