Miljöpartiets partikansli söker en IT-ansvarig

Lyssna

Till Miljöpartiet de grönas partikansli söker vi en IT-ansvarig som har det samordnande ansvaret för underhåll, utveckling, drift och support av Miljöpartiets hela IT-miljö.

Som IT-ansvarig kommer du ha en viktig roll i vår organisation och arbeta nära ledningsgruppen. Med hjälp av digitalisering vill vi effektivisera våra interna system och processer, och ge nya, bättre möjligheter för människor att vara delaktiga genom digitala lösningar. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för drift, underhåll, utveckling och styrning av partiets IT-miljö. Du koordinerar den strategiska, taktiska och operativa utvecklingen av vår verksamhets IT-stöd och du strukturerar, projektleder och driver processer inom området och agerar kravställare gentemot våra leverantörer. I rollen ingår att hantera upphandlingar, avtal och licenser samt ansvara för organisationens IT-säkerhet. Du leder det strategiska arbetet för att utveckla Miljöpartiets IT-användning och  du koordinerar det dagliga arbetet genom att till exempel skapa och uppdatera manualer, lathundar, internutbildningar och genom att ge medlemmar, avdelningar och medarbetare IT-support.

Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från en annan ideell organisation eller från ett företag eller myndighet. Du är intresserad av strategiska utvecklingsfrågor och följer med intresse utvecklingen inom IT-området. Du har en mycket bra förståelse organisationens behov, är bra på att ställa rätt frågor, strukturera och driva processer framåt med en helhetsblick. Du är van att arbeta i både Mac- och PC-miljöer.

Som person är du nytänkande och nyfiken samt ser möjligheter i våra befintliga system. Du har en analytisk förmåga och gillar komplexa projekt samtidigt som du inte backar för att ta tag i praktiska och vardagliga saker när det behövs. Du har goda sociala och pedagogiska färdigheter, du kan engagera andra och skapa ett fungerande och kreativt samarbetsklimat. Vi ser gärna att du har relevant utbildning inom området. Du delar givetvis Miljöpartiets värderingar, även om tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Tjänsten är tillsvidare, heltid 35 tim/vecka. Tillträde augusti 2019 eller enligt önskemål. Mer information lämnas av Magnus Haglund tfn 08-588 329 21. Fackliga företrädare är Hanne Simonsen (Saco) [email protected] och Linnea Sandahl (Unionen) [email protected].

Ansökan till tjänsten som IT-ansvarig består av två delar. Den ena delen är att du ska besvara frågorna i bifogat ansökningsformulär som du hittar via denna länk: https://forms.gle/g9AKc7SRyMD51wEq7 Denna del ersätter det personliga brevet i ansökan. Den andra delen är att du ska skicka ditt CV till [email protected]. Ange “IT-ansvarig” i ämnesraden. Enbart ansökningar där båda delarna fullföljs kommer att beaktas. Sista ansökningsdag är den 2 juni 2019.