Miljöpartiets riksdagskansli söker en kansliassistent

Till Miljöpartiets riksdagskansli söker vi en kansliassistent som vill arbeta för en grön framgång i valrörelsen 2018.

Din uppgift som kansliassistent blir att stödja riksdagsledamöter och personal på riksdagskansliet i deras arbete och så småningom vara en viktig resurs i arbetet inför riksdagsvalet 2018. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att svara på frågor från potentiella väljare, hjälpa till att arrangera seminarier men också vara behjälplig med andra arbetsuppgifter som blir aktuella på kansliet, tex olika administrativa uppgifter.

Vi söker dig som...

Du har en bred allmänpolitisk kunskap och en god kännedom om Miljöpartiets och regeringens politik. Du behöver vara en god skribent och ha vana av högt tempo och korta deadlines och kunna arbeta med olika kommunikationsmedel. Du ska ha en god förmåga att skapa förtroende, vara noggrann och kunna arbeta självständig men samtidigt kunna jobba i nära samarbete med chefer och kollegor.

Erfarenhet av att arbeta med politik på ett eller annat sätt är meriterande. Du ska ha lätt att organisera ditt arbete och gärna ha erfarenhet av detta sedan tidigare. Du kommer i arbetet möta många olika personer och det är viktigt att du är flexibel och har en dokumenterad förmåga att kunna arbeta med olika typer av människor.

Om tjänsten

Tjänsten som kansliassistent är placerad i gruppledarteamet som består av åtta medarbetare och arbetar på uppdrag av riksdagsgruppens gruppledare. Teamet har som uppgift att stödja gruppledarna och övriga riksdagsledamöter i deras arbete.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar.  Tjänsten som kansliassistent är en tillfällig tjänst från september 2017 - september 2018. Tjänsten är på heltid 35 tim/vecka. Mer information lämnas av riksdagskanslichef Viktor Morawski, [email protected] eller tfn 072-736 59 89. Fackliga företrädare är Hanne Simonsen (SACO) [email protected] och Malin Ekstrand (Unionen) [email protected].

Så ansöker du

Ansökan till tjänsten som kansliassistent består av två delar. Den ena delen är att du ska besvara frågorna i bifogat ansökningsformulär. Denna del ersätter det personliga brevet i ansökan. Den andra delen är att du ska skicka ditt CV till [email protected]. Ange “Kansliassistent” i ämnesraden. Enbart ansökningar där båda delarna fullföljs kommer att beaktas. Sista ansökningsdag är den 6 augusti 2017 men vi kommer intervjua löpande till denna tjänst så skicka in din ansökan så snart som möjligt.