Miljöpartiets riksdagskansli söker en kanslisekreterare

Lyssna

Till Miljöpartiets riksdagskansli söker vi en kanslisekreterare för ett vikariat från mitten av januari till sista augusti 2019

Din uppgift som kanslisekreterare blir att tillsammans med riksdagsledamöter och personal vara ett stöd i arbetet i riksdagen och inför valet till Europaparlamentet i maj 2019.

Om tjänsten

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att svara på frågor från intresserade medborgare, hjälpa till att arrangera seminarier i riksdagen men också vara behjälplig med andra arbetsuppgifter som behövs på kansliet.

Som kanslisekreterare behöver du ha en bred allmänpolitisk kunskap och god kännedom om Miljöpartiets politik i och med att du ansvarar för medborgarkontakter, framför allt per e-post men till viss del även per telefon. Du förbereder den politiska ledningsgruppens möten och skriver protokoll. I tjänsten ingår att stödja riksdagsledamöterna att arrangera seminarier och samordna riksdagsgruppens deltagande i Almedalen. Du ansvarar även för att göra inköp till riksdagskansliet, hantera rese- och hotellbokning samt sköta administration kopplat till behörigheter och teknisk utrustning på riksdagskansliet.

Vi söker dig som

Erfarenhet av att arbeta med politik på ett eller annat sätt är meriterande. Du ska ha lätt att organisera ditt arbete och gärna ha erfarenhet av detta sedan tidigare. Du kommer i arbetet ha kontakt med många olika människor och det är viktigt att du är flexibel och har ett gott bemötande. Du behöver vara en god skribent, ha vana av högt tempo och korta deadlines och kunna arbeta med olika kommunikationskanaler. Du ska ha en god förmåga att skapa förtroende, vara noggrann och kunna arbeta både självständigt och i nära samarbete med chefer och kollegor. Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar även om tidigare medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt.

Om arbetsplatsen

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Tjänsten är ett vikariat mellan januari och augusti 2019, heltid 35 tim/vecka. Tillträde under januari 2019. Mer information lämnas av riksdagskanslichef Viktor Morawski tfn 072-736 59 89. Fackliga företrädare är Ylva Sjölin (SACO) [email protected] och Malin Ekstrand (Unionen) [email protected].

Så ansöker du

Ansökan till tjänsten som kanslisekreterare består av två delar. Den ena delen är att du ska besvara frågorna i bifogat ansökningsformulär som du hittar via denna länk https://goo.gl/forms/ITd6c9QOwPP0cDDq1. Denna del ersätter det personliga brevet i ansökan. Den andra delen är att du ska skicka ditt CV till [email protected]. Ange “Kanslisekreterare” i ämnesraden. Enbart ansökningar där båda delarna fullföljs kommer att beaktas. Sista ansökningsdag är den 13 december 2018.