Miljöpartiets riksdagskansli söker en politisk sekreterare med ansvar för budgetfrågor

Lyssna

Till Miljöpartiets riksdagskansli söker vi en politisk sekreterare med ansvar för ekonomiska- och budgetpolitiskafrågor. I tjänsten ingår även att arbeta med och utveckla vår politik inom andra områden.

Din uppgift som politisk sekreterare kommer vara att ha huvudansvar för arbetet med ekonomi- och budgetfrågor i nära samarbete med den ekonomiskpolitiska talespersonen i riksdagsgruppen. I tjänsten ingår också att ha nära samarbete med finansdepartementet och miljöpartiets medarbetare på regeringskansliet.

Vi söker dig som

Som politisk sekreterare på riksdagskansliet bör du ha en bred allmänpolitisk kunskap och god kännedom om Miljöpartiets politik. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetet med budgetprocesser antingen på nationell nivå eller motsvarande erfarenhet från något annat håll. Du ska ha en god förmåga att skapa förtroende, vara noggrann och kunna arbeta självständigt men samtidigt kunna jobba i nära samarbete med ledamöter och kollegor. Du behöver vara bra på att prioritera och driva arbetet mot uppsatta mål och ska ha mycket god förståelse för politikutveckling och opinionsbildning.

Du har erfarenhet av och god kunskap inom projektledning. Du har en mycket god samarbetsförmåga samt en kommunikativ förmåga både muntligt och i skrift. Du har goda sociala färdigheter, du kan engagera andra och skapa ett fungerande och kreativt samarbetsklimat. Vi ser gärna att du har utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom nationalekonomi eller motsvarande. Det är meriterande om du har skattekompetens och tidigare erfarenhet från arbete med myndighetsstyrning. Du delar givetvis Miljöpartiets värderingar, även om tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt.

Om arbetsplatsen

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet. Tjänsten är tillsvidare, heltid 35 tim/vecka. Tillträde under våren 2019. Mer information lämnas av riksdagskanslichef Viktor Morawski tfn 072-736 59 89. Fackliga företrädare är Hanne Simonsen (SACO) [email protected] och Anna Jonsson (Unionen) [email protected].

Så ansöker du

Ansökan till tjänsten som politiska sekreterare består av två delar. Den ena delen är att du ska besvara frågorna i bifogat ansökningsformulär som du hittar via denna länk: https://goo.gl/forms/7kLIXQiD2InZyDaM2  Denna del ersätter det personliga brevet i ansökan. Den andra delen är att du ska skicka ditt CV till [email protected]. Ange “Politisk sekreterare” i ämnesraden. Enbart ansökningar där båda delarna fullföljs kommer att beaktas. Sista ansökningsdag är den 13 mars 2019.