MP Västerbotten söker Valsamordnare och Kanslist

Är du vår valsamordnare eller kanslist? Brinner du för grön politik? Vill du jobba med valrörelsen? Gillar du att planera, samordna och stötta andra? Fantastiskt, då kanske du är vår nästa valsamordnare eller kanslist!

Vi påbörjar nu en internrekrytering för tre olika tjänster:

• Valsamordnare för MP Västerbotten, 100% eller enligt överenskommelse till 30/9.
  • Kanslist för MP Västerbotten, 50% eller enligt överenskommelse till 31/12 2018. Tjänsten kommer eventuellt förlängas efter årsskiftet.
  • Valsamordnare för MP Umeå, 100% eller enligt överenskommelse 1/3-30/9.

Valsamordnarens arbetsuppgifter

Du arbetar på uppdrag av föreningens styrelse med att planera och leda partiets valrörelse. Du ansvarar för att genomföra vår valplan, utifrån strategiska beslut fattade av styrelsen.

I det löpande arbetet kommer du att ha direkt dialog med styrelsen och du kommer att arbeta nära våra sekreterare (distriktets och landstingets.)

I uppdraget ingår att:

• Ansvara på en övergripande nivå för valrörelsen. Valsamordnaren för distriktet kommer att ha som uppgift att särskilt stötta kommunavdelningarna, utöver att syssla med riksdags- och landstingskampanj.
  • Under valrörelsen vara ”spindeln i nätet” och koordinera vårt arbete och våra resurser
  • Skapa förutsättningar för ideellt engagemang i valrörelsen
  • Arbeta med extern kommunikation och valaktiviteter (detta innefattar att exempelvis ta fram valmaterial och skriva debattartiklar)
  • Sköta vissa transporter av t ex material till kommunerna vid behov
  • Du ska ha eller kunna skaffa dig goda kunskaper om annonsering på sociala medier (Facebook, Instagram, m fl)

Kanslistens arbetsuppgifter

Du arbetar på uppdrag av styrelsen med att sköta det administrativa, den interna strukturen, och bistår styrelsen med bl.a. mötesplanering, att skriva handlingar, att hålla struktur på Drive.

Du som söker tjänsterna bör utöver att ha kompetensen som efterfrågas ovan även:

• Kunna uttrycka dig diplomatiskt och ha svårt att hamna indirekta konflikter med människor
  • Vara lyhörd och bidra till en god lagkänsla.
  • Kunna arbeta självständigt, kreativt och strukturerat, ta egna initiativ och driva processer framåt.
  • Ha förmåga att göra flera saker samtidigt, prioritera bort mindre viktiga uppgifter samt kunna tidsuppskatta olika projekt.
  • Det är också önskvärt att du:
  • Har erfarenhet av att planera och genomföra kampanjer och/eller projekt
  • Har erfarenhet av planering och projektledning
  • Har erfarenhet av att kommunicera i sociala medier i arbetet
  • Har körkort (gäller enbart valsamordnare)

Det är meriterande om du som söker tjänsten:

• Har erfarenhet av ideella/politiskt styrda organisationer
  • Har arbetat i en valrörelse tidigare
  • Har god kunskap om Grön politik

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och att alla anställda kompletterar varandra. Vi vill ha mångfald på vår arbetsplats och ser gärna sökanden med olika bakgrund.

Ersättning

Bruttolön vid heltid är 25 000 kr i månaden.

Hur söker jag tjänsten?

Du skickar ett CV och ett personligt brev med motivering till varför just du ska bli vår valsamordnare/kanslist till interimsstyrelsens ordförande Max Troendlé på [email protected]. Detta ska vara inskickat senast 22/1. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på [email protected] eller 072-531 75 27.

Tveka inte – sök idag!