Tjänst som assistent till EU-parlamentsledamot Bodil Valero ledig

Till Miljöpartiets kansli i EU-parlamentet söker vi nu en assistent med ansvar för utrikespolitiska frågor till EU-parlamentariker Bodil Valero.

Om tjänsten

Som assistent kommer du främst att bistå Bodil i hennes arbete i utrikesutskottet och de delegationer hon är verksam i (AVS-delegationen och EuroLat). Det innebär både politiskt och administrativt arbete. I tjänsten ingår även en hel del allmänna praktiska sysslor, så som att arrangera konferenser, ta hand om besöksgrupper och ta fram material. Du kommer också att i nära samarbete med ansvarig assistent för utskottet för försvar och säkerhet sköta det administrativa kring utskottsarbetet då han framöver kommer att jobba från Sverige.

Tjänsten innebär också att tillsammans med övriga anställda och ledamöter för Miljöpartiet i EU-parlamentet förbereda plenarsammanträden vilket kräver god kunskap om Miljöpartiets politik, politisk analys och allmänpolitisk kunnighet.

Du kommer att arbeta i ett dynamiskt team på sex personer, Miljöpartiets delegation som består av fyra ledamöter och 17 medarbetare samt Gröna Gruppen med 51 ledamöter och 105 medarbetare.

Vi söker dig som:

Vi söker dig som har en avslutad universitetsutbildning, gärna inom statsvetenskap, globala studier eller internationella relationer. Kunskaper och erfarenhet från arbete med utrikes- och säkerhetsfrågor är meriterande.

Du är ansvarsfull, flexibel, och noggrann. Du är van att arbeta i ett högt tempo med korta deadlines och klarar av att hålla flera bollar i luften samtidigt. God datorvana är en förutsättning för att klara av jobbet och du ska kunna arbeta obehindrat i Outlook och Officepaketet. Arbetsspråken är svenska och engelska men talar du fler språk är det meriterande.

Du delar givetvis Miljöpartiets gröna värderingar, även om tidigare engagemang eller medlemskap i Miljöpartiet inte är nödvändigt. Vi strävar efter mångfald och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet.

Anställningsform:

Heltidsanställning från och med oktober 2017 till mandatperiodens slut. Provanställning 6 månader. Heltid omfattar 35 timmar/vecka.

Arbetsgivare: EU-parlamentet

Anställningsort: Bryssel. Arbetsresor förekommer till främst Strasbourg där EU-parlamentet sammanträder 12 gånger per år.

Så ansöker du

Mejla din ansökan senast den 24 augusti 2017 till teamledare Lena Widefjäll på [email protected] . Vid eventuella frågor om tjänsten, kontakta Lena på telefonnummer +32 22847768 eller skriv till e-postadressen ovan. Vi ser fram emot din ansökan!