Mindre lägenheter i Furulund

KKB förslag att bygga bostäder på ”Gamla ICA-tomten” betyder ett bra tillskott av mindre bostäder. Vi gläds åt att man skapar boende för unga som startar sin bostadskarriär, för äldre som tröttnat på att städa och värma upp alla tomma rum i villan och åt de miljömedvetna som väljer att bo smått för att minska sitt CO2 fotsteg.
Enligt en artikel i Sydsvenskan den 17/10 har KKB tänkt klart på hur det ska se ut när den ena tomma butikslokalen på Kungsgatan i Furulund ska bort. Ett trevåningshus med 55 mindre lägenheter.

Vi i Miljöpartiet de gröna Kävlinge gläds åt detta initiativ. 2021 blir pågatågstationen klar och detta kommer att ligga mindre än 200 m från stationen. Ett ypperligt läge för pendlare som tänker på miljön och inte vill köra bil till jobbet eller studierna. Ett ypperligt läge också i övrigt med närhet till fritidsområdet vid Viken, underbar skogsmiljö om hörnet och ån alldeles bredvid.

55 lägenheter i ett trevåningshus är det primärt tänkt att bli. Vi hoppas kunna presentera detaljerna snart