Vägfrågan

Omtag i vägfrågan
Vägfrågan
Miljöpartiet anser att den hantering av frågan om enskilda vägar som kommunen presterat hittills är undermålig. Vi har viss förståelse för problematiken men mycket liten för hur frågan hanteras idag. Vi uppfattar att kommunen lastar på fastighetsägarna orimliga och onödiga kostnader. Det finns många frågor i vägfrågan och mycket få svar.
Miljöpartiet vill göra ett omtag för att skapa tydlighet i vad förändringar kommer att betyda för fastighetsägare och skattebetalare och inte bara för kommunkassan som är fallet idag.Hur lösningen kommer att se ut vill vi inte ta ut i förskott men det måste bli en lösning som fastighetsägare och skattebetalare både förstår och accepterar och där kostnaderna för den valda lösningen blir rimliga för de berörda.

Miljöpartiet vill:

• göra ett omtag i frågan om enskilda vägar för att klargöra de frågor som som idag saknar svar samt för att presentera de alternativ som finns och vilka konsekvenser dessa får ut olika perspektiv.

Nyheter på Vägfrågan