Lidköping

Lyssna

Välkommen till vackra Lidköping vid Vänern!

Söndagen den 12 september besökte vår vice statsminister och språkrör Isabella Lövin Lidköping.

Tillsammans med MP Lidköping och MP Skaraborg besöktes Thunbolagen i Lidköping där det gavs information om fraktbolagets verksamhet bl.a. om det biogasdrivna fartyget.

Efter detta så genomförde Vänermuseets personal en mycket uppskattad redogörelse om verksamheten. Även allmänheten fick delta här och uppskattningsvis var vi ett 30-tal åhörare. Därefter bjöd Miljöpartiet på Grön Buffé för ett femtiotal gäster, med ett uppskattat nerkortad föredrag av Thomas Örn om det sjuka vattnet i Lidan. Avslutningsvis höll Isabella ett inspirerat tal om varför Miljöpartiet är så viktigt för vårt klimat NU!

Handlingsprogram

På bilden våra sex första kommunfullmäktigekandidater och Isabella vid Vänerns strand. Från vänster Kjell Åberg (6), Afrim Berisha (4), Marianne Bonnevier (1), Isabella Lövin, Håkan Sanderi (2), Amanda Odhner (3) och Ylva Eriksson (5).
Våra prioriteringar

Klimat.

Vatten.

Bristen på rent vatten över hela världen är ett växande problem. Klimatförändringar med torka och skyfall försämrar vattentillgång och kvalitet ytterligare.

Miljöpartiet Lidköping