Kommunikativ valsamordnare med intresse för sociala medier - Linköping.

Lyssna

Miljöpartiet i Linköping söker en valsamordnare till valrörelsen 2018. Valsamordnaren är en nyckelperson för att få valrörelsen att fungera och vara ett led i att Miljöpartiet kommunalt gör ett framgångsrikt val.

Vad gör en valsamordnare?

Valsamordnaren är spindeln i nätet i den lokala valrörelsen i Linköping. Din roll blir att planera, leda och delta i de projekt som ingår i valkampanjen som den lokala val-styrgruppen med styrelsen tagit fram.Föreningens främsta redskap för att driva kampanjer är de aktiva medlemmar som finns i vår organisation, men också våra förtroendevalda. Du ska koordinera arbetet mellan lokalavdelningen och stadshuset, men även samordna vår valrörelse med riksorganisationen och regionen.Tjänsten innefattar även administrativa uppgifter, till exempel att samordna vår medverkan i olika debatter och dokumentera utlägg som görs inom ramen för valkampanjen. Du kommer även hantera vår hemsida, kampanjsidor och sociala medier. Det kan även bli aktuellt med enklare typ av layout till affischer och att skriva pressmeddelanden.Du kommer att arbeta tillsammans med vår valgrupp, som består av sex ytterligare personer.

Hur är du?                                                                                                   Du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift och mycket goda kunskaper inom sociala medier (främst Facebook, twitter,instagram,youtube). Du kan snabbt kunna sätta dig in i nya frågor, ha ett flexibelt arbetssätt och god samarbets- och organisationsförmåga. Vi ser att du är en nytänkande person med kreativa idéer som kan användas i kampanjarbetet.Du har erfarenhet av projektledning och kampanjarbete. Att arbeta självständigt är inget problem för dig för du är strukturerad, välorganiserad och tydlig i ditt eget arbetssätt. Du är även vara en god strateg och omvärldsbevakare.

Dator och mobil kommer vara ditt främsta arbetsverktyg därför är din datorvana av stor vikt och kunskap i designprogram meriterande.  Erfarenheter från föreningslivet och god kännedom om Miljöpartiet och dess organisation är meriterande men inget krav.   Tjänsten kommer att utgå från Miljöpartiets kansli i Linköping.

Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning. Du delar Miljöpartiets värderingar, men det finns inga krav på tidigare engagemang eller på medlemskap.Läs mer om de gröna värderingarna här: www.mp.se/politik

Tjänsten är en projektanställning på stigande deltid från april 2018, eller enligt överenskommelse, till september 2018. Upplägget skulle kunna se ut som sådant: 25% april-maj 50% juni-juli 100% aug-sept. Detta är dock flexibelt och förhandlingsbart.Lön enligt överenskommelse. Räkna med oregelbundna arbetstider, såväl kvällstid som helgarbete kommer att bli aktuellt.

Sista ansökningsdag är den 20:e feb 2018. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske före sista ansökningsdag. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Du skickar din ansökan med CV och personligt brev till [email protected] och märker mailet med ”ansökan valsamordnare”.

För frågor som rör rekryteringen kontakta extern rekryterare

Erik Svahn

Mer information om tjänsten lämnas av styrelsens representant via mail eller telefon vid önskemål.
Maria Moraes