Miljöpartiet i Lund söker valsamordnare

Lyssna

Valsamordnaren är en nyckelperson för att få valrörelserna att fungera och vara ett led i att Miljöpartiet Lund gör ett framgångsrikt val. Projektanställning på 60%, som ev kan utökas.

Miljöpartiet i Lund söker en valsamordnare till valrörelsen 2018. Valsamordnaren är en nyckelperson för att få valrörelserna att fungera och vara ett led i att Miljöpartiet Lund gör ett framgångsrikt val.

Tjänstebeskrivning

Tjänsten innebär att du kommer vara spindeln i nätet i den lokala valrörelsen i Lund. Du kommer vara med i att planera och organisera det praktiska i valrörelsen. Valarbetet som du kommer ansvara för kan omfatta uppgifter så som att hantera sociala medier, sköta presskontakter, arrangera utbildningar, debatter, torgmöten och andra utåtriktade aktiviteter och på andra sätt synliggöra Miljöpartiet Lund.  Du kommer ha som uppgift att engagera de lokala valarbetarna. Valsamordnaren kommer vara länken mellan lokal-, regional- och riksorganisationen. Tjänsten kan även innefatta administrativa uppgifter och layoutarbete.

Arbetet kommer vara i nära samarbete med vår ordinarie kanslist och utgå från Miljöpartiets kansli i Lund. Eventuellt kommer du även att bistå Miljöpartiet Skåne utöver tjänstgöringsgraden på 60 procent för MP Lund.

Kravprofil

Som valsamordnare bör du vara påhittig, initiativrik, driftig och flexibel. Du tycker att tjänstebeskrivningen låter spännande och lockas av att arbeta i en ideell organisation. Det är en fördel om du har varit aktiv inom ideell sektor och känner till Miljöpartiets organisation. Du bör vara strukturerad, noggrann och stresstålig. Du har god vana vid att hantera sociala medier och har erfarenhet av att annonsera på Facebook. Då tjänsten innebär mycket kontakt med medlemmar och väljare är det viktigt att du är bra på och tycker om att bemöta människor.

God datorvana och kunskap i Adobe Creative Cloud, främst InDesign, är meriterande.

Medlemskap i Miljöpartiet är inget krav men vi förutsätter att du sympatiserar med Miljöpartiets politik.

Oregelbundna och obekväma arbetstider förekommer.

Tjänsten kommer vara i form av en projektanställning 20180301-20180930, 60%

Lön enligt överenskommelse.

Personligt brev samt CV skickas till [email protected]

eller till

Miljöpartiet Lund, Box 1224, 221 05 Lund

Sista ansökningsdag 2018-02-18

För mer information om tjänsten kontakta

Christina Sjöström, ordförande Miljöpartiet Lund, [email protected]

Lars Wirtén, vice ordförande Miljöpartiet Lund, [email protected].