Miljöpartiet i Malmö söker kampanjassistenter inför valrörelsen 2022

Miljöpartiet i Malmö söker flera kampanjassistenter som ska stötta valgruppen i genomförandet av kampanj- och valaktiviteter under vårterminen och sommaren inför valet den 11 september 2022. Jobbet är till att börja med på timmar, men kan övergå till 50-100% när vi går in i fullskalig valrörelse.

Miljöpartiet har en vision om ett helt och hållbart Malmö. Vi vill se ett Malmö med rent vatten och ren luft, där barn är prioriterade framför bilar och livskvalitet inte mäts i parkeringsplatser. Ett Malmö där det är lätt att leva gott utan att tära på jordens resurser. Ett Malmö där klyftorna minskar och där samhället finns där när du behöver det, oavsett vem du är eller var du kommer ifrån.

Valet 2022 innebär ett vägval. Ska Malmö byggas på en fantasi om att vi kan fortsätta leva som om vi hade fyra jordklot eller på insikten att ett nytt vägval är nödvändigt? Vi har bestämt oss. Vi vill ge oss själva och våra barn förutsättningar att leva goda liv i balans med klimatet och naturen. Malmö behöver Miljöpartiet i styrande position för ställa om staden och öka den sociala rättvisan.

Miljöpartiet i Malmö söker nu kampanjassistenter som ska stötta valgruppen i genomförandet av kampanj- och valaktiviteter under vårterminen och sommaren inför valet den 11 september 2022.

Tillsammans med valsamordnaren ska kampanjassistenterna stötta och säkerställa genomförandet av aktiviteter under kampanjveckor och i valrörelsen. Det kan innebära att du är ett aktivt stöd i kampanjarbetet genom att till exempel hålla i tillfällen för flyersutdelning, uppmuntra medlemmar att delta, och att hjälpa till med att affischera och sätta ut valbockar. Andra arbetsuppgifter, som att boka olika arrangemang, dokumentera aktiviteter, göra beställningar med mera kan tillkomma närmare valet.

För att klara arbetet som kampanjassistent tror vi att du har ett stort driv och förmåga att få saker att hända. Det är viktigt att du kan engagera och peppa medlemmar, har god kommunikationsförmåga och en positiv attityd. Att prata politik med människor, både med medlemmar och Malmöborna, är en central del av arbetet så du måste vara trygg med detta. Du ska dela våra gröna värderingar och känna till Miljöpartiet. Tidigare erfarenhet av kampanjarbete är inte ett krav, då kampanjassistenten i början av anställningen kommer få en introduktion och kortare utbildning till alla moment som tjänsten innehåller.

Kampanjassistenten jobbar tillsammans med valsamordnaren och arbetsleds av valledaren i det dagliga arbetet. Tjänsten är till att börja med en timanställning vid behov, och passar dig som vill tjäna lite extra vid sidan av studier eller annat arbete. Inbokning av arbete kommer att ske med god framförhållning. När vi går in i fullskalig valrörelse kommer det finnas möjlighet att gå upp i arbetstid till 50-100 procent. Arbetet utgår från vårt kansli på Drottningtorget, men sker över hela Malmö. Även arbetstiderna kan variera och vara förlagda på så väl helger som kvällar enligt överenskommelse.

Intervjuer och anställningar sker löpande, så vänta inte med att skicka din ansökan och kontakta oss gärna direkt och meddela ditt intresse via telefon.

Kontakt:

Christian Lie, tf valledare för Miljöpartiet i Malmö