Praktikplats på Miljöpartiets kansli i Malmö

Lyssna

Söker du praktik i vår och vill arbeta i en politisk organisation? Brinner du för t.ex. miljö och klimat, kommunikation, jämställdhet eller organisationsutveckling? Då kanske du är vår nya praktikant!

I maj är det val till EU-parlamentet. En stor del av vårt arbete kommer därför vara att planera och genomföra en valkampanj inför EU-valet. Vi söker därför dig som har ett stort politiskt intresse och vill utveckla dina kunskaper hur kampanjarbete går från planeringsstadium till utförande. Miljöpartiet är ett parti i ständig förändring och det är av intresse om du vill vara med och bidra till denna utveckling i det dagliga organisationsarbetet. Tidigare erfarenheter av föreningsliv är meriterande såväl som organisatorisk förmåga och kunskap om EU-frågor.

Din praktik kommer vara förlagd på Miljöpartiets kansli i centrala Malmö. Här kommer du att arbeta med vår medlemskoordinator, organisationssekreterare, styrelse och våra engagerade medlemmar. Praktiken är till stor del förlagd dagtid måndag-fredag med viss flexibilitet för möten helg- och kvällstid. Vi har inget krav på att du är medlem i partiet med vi ser gärna att du delar våra värderingar. Praktiken omfattar 20 veckor på heltid och är oavlönad, därför är det en fördel om du kan tillgodogöra dig praktiken inom ramen för din utbildning. Ansök senast den 1e november genom att skicka CV och personligt brev till: [email protected]