MP Malmö söker politisk sekreterare som vill arbeta med administration

MP Malmö söker en politisk sekreterare som brinner för organisation och struktur och kan axla rollen som stabens administratör.

Vi erbjuder dig ett utvecklande arbete i en dynamisk arbetsmiljö. Som en del av Malmös rödgröna styre kämpar vi för att Malmö ska fortsätta vara en stad i framkant vad gäller miljö och de mänskliga rättigheterna. Vi söker nu en politisk sekreterare som brinner för organisation och struktur och kan axla rollen som den Miljöpartistiska stabens administratör. Miljöpartiet vet att olika erfarenheter är utvecklande och bidrar till en modern och mänsklig arbetsplats. Vi välkomnar därför alla sökande oavsett kön, könsidentitet, könsuttryck, ålder, sexuell läggning, funktionsvariation eller etnisk eller religiös tillhörighet.

Arbetsuppgifterna omfattar i huvudsak:

• Administrativt stöd till Miljöpartiet i Malmös stab och fullmäktigegrupp, framförallt kommunalråden.

• Detta omfattar att förbereda möten, organisera besök, ansvara för stabens budget och bistå kommunalråden med bokningar av resor, inkomna skrivelser med mera.

• Att ta fram fungerande strukturer för det administrativa arbetet.

• att koordinera medlemsorganisationen gentemot det politiska arbetet på stadshuset.

Vi söker dig som:

• Vill medverka till en grön omställning och ett grönare samhälle.

• Du som söker tjänsten bör ha en eftergymnasial utbildning eller annan relevant erfarenhet.

• Kan uttrycka dig flytande i tal och skrift i Svenska och Engelska

• Har haft en administrativ funktion på en tidigare arbetsplats.

• Är noggrann och bra på att planera både ditt och andras arbete.

• Är självgående inom givna ramar.

• Kan arbeta under press i perioder när det krävs.

• Tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande.

Om tjänsten:

Arbetsplatsen är Malmö stadshus på August Palms plats 1. Tjänsten är på ca 90 procent. Arbetstiderna är normalt sett på dagtid, men kvälls- och helgarbete förekommer. Lönen är fast. Medlemskap är inte ett krav men du bör dela våra värderingar.

Malmö stad är formell arbetsgivare och har arbetsgivaransvaret, men tillsättning sker av Miljöpartiets fullmäktigegrupp. Enligt kommunallagen har du rätt till tjänstledighet från ditt nuvarande jobb under tiden du är anställd som politisk sekreterare. Tillträde till tjänsten sker snarast men kan diskuteras, och den avslutas sista oktober 2018.

Kontakt:

Sänd ansökningar till Måns Berger via [email protected]. Bifoga personligt brev och CV med uppgifter om utbildning och arbetslivserfarenhet.

Sista ansökningsdag är 31 mars, men intervjuer kommer att ske löpande och vi anställer när vi hittar rätt person. Bekräftelse att ansökan inkommit kommer att ske via e-post.