Valassistenter till MP Malmö inför valet 2018

Lyssna

Miljöpartiet i Malmö söker nu valassistenter som ska stötta valsamordnaren i genomförandet av aktiviteter inför det allmänna valet den 9 september 2018.

Tillsammans med valsamordnaren ska valassistenten stötta och säkerställa genomförandet av aktiviteter i valrörelsen. Det kan innebära att vara ett aktivt stöd i kampanjarbetet genom att vara ute och kampanja, leverera material, uppmuntra medlemmar och sköta kommunikationskanaler som social media. Kontakten med sidoorganisationerna i valrörelsen är särskilt viktig uppgift för valassistenten, både i planering och genomförande av kampanjaktiviteter i Grön ungdom eller Gröna studenters regi. Andra förekommande uppgifter kan vara att boka olika arrangemang, dokumentera aktiviteter, göra beställningar m.m.

För att klara arbetet som valassistent tror vi att du har ett stort driv och förmåga att få saker att hända. Det är viktigt att kunna engagera och peppa medlemmar, ha god kommunikationsförmåga och en positiv attityd. Du ska dela de gröna värderingarna och känna till Miljöpartiet.

Valassistenten jobbar tillsammans med valsamordnaren och arbetsleds av valledaren i det dagliga arbetet. Anställningen startar den 30 juli (det finns möjlighet att påbörja anställningen tidigare) och pågår till och med valdagen 9 september 2018 och är på 50%-100%. Arbetsplatsen är på kansliet på Drottningtorget, men det är viktigt att vara beredd att arbeta i hela Malmö under valrörelsen. Även arbetstider kan vara varierande och förlagda på helger så väl som kvällar enligt överenskommelse.

Skicka din ansökan som innehåller ditt CV och ett personligt brev till [email protected]. Vi tar emot ansökningar löpande fram till början på augusti, skicka gärna din ansökan så fort som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Kontakt:

Janne Grönholm, Valledare för Miljöpartiet i Malmö