MP Mellerud kampanjade på Köpmantorget

Lyssna

1-4 febrauri lanserade Miljöpartiet vårt budskap inför valet 2018. Här i Mellerud var vi ute och kampanjade under söndagen.

Nu - klimatet kan inte vänta MP Melleruds toppkandidater till kommunfullmäktige, Tony Johansson och Sofia Falander, syntes på Köpmantorget i Mellerud söndagen den 4 februari.

Snart är det dags för planetens kanske viktigaste val. Ett val som handlar om att vi ska kunna titta våra barnbarn i ögonen och säga att vi gjorde allt vi kunde. Ett val där tron på en modern och hållbar värld där vi tar hand om varandra, står mot ett hårdare slit- och slängsamhälle. Ett val där nya smarta lösningar står mot att köra på som vi alltid har gjort.

Rent konkret handlar det om att göra allt vi kan för att sänka utsläppen, skydda djur och natur, öka jämställdheten och minska de sociala orättvisorna. Men det är bråttom. Och många partier vill ta tag i det här, ja...sen nån gång.

Men klimatkrisen går inte att skjuta fram. Det är nu vi ska lösa det här. Det är nu vi ska vara modiga. Det är nu vi ska ta de viktigaste politiska besluten. Det är nu vi tillsammans ska ta hand om planeten. Det går inte att blunda längre.

Detta var budskapet när MP Melleruds toppkandidater, likt hundratals andra lokalorganisationer inom Miljöpartiet, var ute och påbörjade valrörelsen 2018. I Mellerud passade vi även på att tacka den GrönRöda regeringen för Klimatklivet, som gjort det möjligt för en liten kommun som Mellerud att investera i laddstolpar vid Köpmantorget och vid järnvägsstationen. Miljöpartiet gör skillnad - lokalt, regionalt och nationellt!

Miljöpartiet gör skillnad - lokalt, regionalt och nationellt!