MP Melleruds Mohamed Mahmoud nominerad till kongressombud

Lyssna

I samband med årsmötet den 9 mars beslutade MP Mellerud att nominera Mohamed Mahmoud som ombud till Miljöpartiets kongress i maj. Mohamed kommer också att vara MP Melleruds ombud i samband med MP Västra Götalands årsmöte den 23 mars.

Mohamed Mahmoud MP Mellerud har beslutat att nominera Mohamed från Mellerud som ombud till Miljöpartiets kongress som äger rum den 3-5 maj i Örebro.

Det är kongressombuden som i Örebro den 3-5 maj bland annat kommer att fatta beslut om vem som ska efterträda Gustav Fridolin som manligt språkrör i Miljöpartiet. MP Mellerud har inte haft några ombud eller representanter på Miljöpartiets kongress under de senaste fyra åren, men valde under lördagen enhälligt Mohamed Mahmoud som lokalavdelningens kandidat till kongressombud.

Slutligt beslut om vilka som får representera Miljöpartiet de gröna i distrikt Västra Götaland fattas i samband med MP Västra Götalands årsmöte i Vänersborg den 23 mars. Även till detta möte utsågs Mohamed Mahmoud, som till vardags är en av partiets representanter i kommunstyrelsen, till partiföreningens ombud.

Övriga val som gjordes i samband med MP Melleruds årsmöte

Styrelse för MP Mellerud:
Sofia Falander, Mohamed Mahmoud, Marie Uhrbom, Maria Karlsson, Henrik Sandberg, Inger Jochnick och Tony Johansson.

Ordförande: Tony Johansson

Gruppledare: Sofia Falander