Mp Nacka söker politisk sekreterare 100%

Vi söker en politisk sekreterare som vill vara med och leda arbetet inför kommande valår. Valrörelsen startar redan nu i höst, och vårt mål är att gå från opposition till att sitta i den styrande majoriteten och göra gröna avtryck på riktigt. Vill du vara med och hjälpa fram Miljöpartiet och påverka framtiden- då är det läge att söka till denna spännande tjänst.

Mp Nacka

Mp Nacka söker en politisk sekreterare som vill vara med och leda arbetet inför kommande valår. Valrörelsen startar redan nu i höst, och vårt mål är att gå från opposition till att sitta i den styrande majoriteten och göra gröna avtryck på riktigt. Vill du vara med och hjälpa fram Miljöpartiet och påverka framtiden- då är det läge att ansöka till denna spännande tjänst.

Uppdraget är en heltidstjänst och sträcker sig t.o.m. 2022-12-31 med möjlighet till förlängning. Vi ser gärna att du kan tillträda så snart som möjligt

Arbetsuppgifter - Som politisk sekreterare stöttar du främst vår fullmäktigegrupp och vårt oppositionsråd vid framtagandet av protokollsanteckningar, motioner och andra politiska texter. Dessa texter ligger sedan till grund för debattartiklar, olika typer av inlägg i sociala medier och Mp Nackas skuggbudget.
Ditt viktigaste uppdrag är att få ut vår politik till väljarna. Därför behöver du ha ett strategiskt tänk kring vad som behöver göras, och operativ kunskap i hur vi bäst kan kommunicera vår politik externt till väljarna via debattartiklar i lokalpress, sociala media, events och kampanjer. Du behöver ha god insikt i hur du optimerar vår digitala närvaro. Du blir också kommunikatör internt gentemot våra medlemmar, administratör för själva medlemsorganisationen och den som för protokoll vid våra medlemsmöten. Arbetet är oreglerad arbetstid 40 timmars arbetsvecka. En gång per månad är det kvällsarbete och enstaka helgarbeten kan förekomma.

Det är viktigt att du är duktig på att uttrycka dig i skrift och är van att kommunicera i olika mediaformat.

Kvalifikationer - Du älskar att uttrycka dig i ord och bild, och är van att kommunicera i olika mediaformat. Du är noggrann, kreativ och lösningsorienterad. Du rör dig hemtamt mellan alla förekommande sociala medier. Enklare filmredigering är inga problem för dig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av politiskt arbete eller verksamhet i ideell sektor, och utgår ifrån att du delar Miljöpartiets värderingar.

Arbetsplatsen – Du kommer mestadels att arbeta på Miljöpartiets kanslis moderna lokaler i Nacka stadshus, ett stenkast från Forum Nacka. Här får du tillgång till personalmatsal, motionslokal, friskvårdsbidrag, subventionerat SL-kort och samma personalförmåner som alla andra kommunanställda. Månadslönen är ca 39 000 kr.

Det kan vara bra att känna till att du som anställs som politisk sekreterare enligt kommunallagen har rätt till tjänstledighet från ditt ordinarie jobb. Har du fast anställning idag behöver du alltså inte säga upp dig utan kan ta tjänstledigt.

Tycker du det låter intressant? - Mejla en personlig ansökan med CV till [email protected], ange gärna två referenspersoner. Sista ansökningsdag är 10:e september. Anställningsintervjuer, ett eventuellt skrivprov och urval sker direkt därefter.

Vid frågor om tjänsten eller ansökningsförfarandet, kontakta oppositionsråd Sidney Holm 070 431 75 04, ordförande Martina Hallin 0708-68 96 00, eller mejla [email protected].